Gäst Dreamhacker Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 Finns det nåt program så på morgonen går det inte sätta på datorn. Och sen runt 12 går det sätta på datorn?. För att min syster sitter alltid vid datorn på morgonen när jag sover... Vill helst inte att hon ska det... OBS vill inte hör nå "Varför inte ta ur sladden?". Svara bara på om det finns ett sånt program eller inställning. eftersom om man inte ska kunna sätta på datorn... Citera
Banish Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 Du får nog ta och skaffa dig ett lösenord. Citera
Gäst Dreamhacker Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 Du får nog ta och skaffa dig ett lösenord. Vill inte det. Vill ha så man inte kan sätta på, jag bara undrar om det finns? Du får nog ta och skaffa dig ett lösenord. Vill inte det. Vill ha så man inte kan sätta på, jag bara undrar om det finns? och isånnafall vad det heter :D Citera
Raptomex Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 Såvitt jag vet så finns det inget sådant program. Du får helt enkelt dra ur sladden eller be din syster att inte gå ut på datorn när du sover. Citera
Vitdom Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 (redigerat) Annars skulle man kunna göra ett lås så om när man startar datorn på morgonen så frågar den efter ett lösenord, skriver man inte in lösenordet så stänger datorn av sig. Och så frågar den inte vid start efter 12:00. Vill du ha det så skulle kanske jag kunna programmera ett sådant om du säger vad för operativsystem du har. Redigerat 10 Augusti 2010 av Vitdom Citera
swagzter Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 ^ Att inte kunna ta igång datorn låter dumt. Tänk om du själv vill gå in innan kl 12? Citera
Gäst Dreamhacker Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 Annars skulle man kunna göra ett lås så om när man startar datorn på morgonen så frågar den efter ett lösenord, skriver man inte in lösenordet så stänger datorn av sig. Och så frågar den inte vid start efter 12:00. Vill du ha det så skulle kanske jag kunna programmera ett sådant om du säger vad för operativsystem du har. Tack :D Windows 7 64-bit OEM Citera
Banish Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 ^ Att inte kunna ta igång datorn låter dumt. Tänk om du själv vill gå in innan kl 12? Annars skulle man kunna göra ett lås så om när man startar datorn på morgonen så frågar den efter ett lösenord, skriver man inte in lösenordet så stänger datorn av sig. Och så frågar den inte vid start efter 12:00. Vill du ha det så skulle kanske jag kunna programmera ett sådant om du säger vad för operativsystem du har. Citera
swagzter Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 Annars skulle man kunna göra ett lås så om när man startar datorn på morgonen så frågar den efter ett lösenord, skriver man inte in lösenordet så stänger datorn av sig. Och så frågar den inte vid start efter 12:00. Vill du ha det så skulle kanske jag kunna programmera ett sådant om du säger vad för operativsystem du har. -.- Jag syftade på första inlägget! Citera
fishmaster Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 Det enda som kan hindra dig från att starta datorn en viss tid är en kontakt med timer. Hur skulle en dator kunna förstå instruktionen att inte starta en viss tid, utan att starta? Citera
swagzter Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 Dra ut sladden och göm den under sängen? Citera
KalphiteQ Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 Säg till henne på skarpen istället för att gå runt det hela. Att datorn inte skulle starta förens efter 12.00 kräver hårdvara för att fungera, t,ex en timer som ger ström till datorn först efter 12.00. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.