Gäst pong218 Skrivet 11 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2010 (redigerat) Det är så att jag är ny med iphone programmering i flash cs5 (windows). Jag har gjort flera program med bara simpla knappar , saker som rör sig osv. men jag kan inte på något sätt få in ljud! Kan någon kanske skriva en kort beskrivning(tutorial) på hur jag lätt tar ett ljud ur biblioteket sedan spelas det upp när jag trycker på en knapp. Den inbyggda funktionen tar ju bara ljud som ligger på en adress på webben. EDIT: som jag har fattat det så är det actionscript 3 som används. Redigerat 13 Augusti 2010 av pong218 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KeeperofMee Skrivet 11 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2010 titta på vispelar.se tror det funkar även om det är cs3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 12 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2010 Nja , iphone programmering är inte som actionscript , det är lite mera avancerat. DÅ all kod måste ligga på "layer" och inte på en symbol.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 13 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2010 En fråga, flash funkar väll inte på iPhone? Fattar nada nu :s Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 13 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2010 Programmet är flash cs5 , och där finns nu en ny funktion i cs5 som tillåter dig att skapa iphone applikationer. Det är då ett språk som är anpassat för iphone och inte .swf fil (flash fil). Utan en .ipa. kan inte förklara det bättre tror jag. Tråden kan låsas då jag fann svaret på min fråga. songone är linkage namnet på min låt i library... Koden för er som undrar: But_1.addEventListener(MouseEvent.CLICK, fl_ClickToPlayStopSound); var fl_SC:SoundChannel; //This variable keeps track of whether you want to play or stop the sound var fl_ToPlay:Boolean = true; function fl_ClickToPlayStopSound(evt:MouseEvent):void { if(fl_ToPlay) { var s:Sound = new songone; fl_SC = s.play(); } } Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.