Hoppa till innehåll

Ny Tjejkompis


LOLOL
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, jo det var om en kille jag har känt sen vi var två år. Nu är vi 14 år. Jag, min syster, och en gammal kompis känner honom och gillar honom som en kompis. Jag var kär i honom när jag var liten, men nu tycker jag inte han är värd såna känslor. Bara kompiskänslor. Men nu har en ny tjej från Canada flyttat hit och har blivit bra kompis med oss fyra. När inte killen är med pratar vi om honom om hur jobbig han kan va. Den canadensiska tjejen rodnar lite och pratar tyst, och vi tre tjejer förstår att hon gillar honom. Jag vill säga till henne vem han verkligen är, för hon har inte känt honom så länge. Men jag vet liksom inte hur jag ska börja diskussionen. Det kanske är nåt helt tabu för henne eller fritt det vet inte jag. Men hur ska jag åtminstone få henne att fatta att han egentligen inte är så trevlig som han är mot henne. Han är bara snäll mot henne för att hon är ny. (Jag vill att det ska gå snabbt också)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du tänkt på att testa att säga det till henne?

Du kan börja med att fråga vad hon känner för honom och om hon undrar varför kan du ju berätta att det är för att han egentligen inte är så trevlig som han verkar, eller vad det va du ville att hon skulle veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du tänkt på att testa att säga det till henne?

Du kan börja med att fråga vad hon känner för honom och om hon undrar varför kan du ju berätta att det är för att han egentligen inte är så trevlig som han verkar, eller vad det va du ville att hon skulle veta.

Ja, men jag vill inte att hon ska känna sig obekväm och att jag redan vet om det. Hon är ju liksom ny, och jag vill inte att hon ska tro att det är okänsliga personer hon kommit till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du sedan säker på att han är ett dåligt val för henne? Det är ju den uppfattning som existerar i er grupp, men alla är ju olika, de skulle kunna passa bra ihop, du känner ju inte henne särskilt väl heller. Jag skulle säga att det är bäst att bara låta det vara, och om hon finner att han är så jobbig som ni tycker så lär det lösa sig naturligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du sedan säker på att han är ett dåligt val för henne? Det är ju den uppfattning som existerar i er grupp, men alla är ju olika, de skulle kunna passa bra ihop, du känner ju inte henne särskilt väl heller. Jag skulle säga att det är bäst att bara låta det vara, och om hon finner att han är så jobbig som ni tycker så lär det lösa sig naturligt.

Ja men jag är med henne mer än honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säker på att du inte bara är lite sotis? ^_^

Är jag inte. Det kan jag försäkra dig om. Jag är faktiskt personen av alla som gillar honom minst.

Och till dom andra:

1. Jag vill bara hjälpa henne.

2. Alla hans ex har tyckt att han är en riktig skitstövel, det har dom sagt till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...