Gäst JespOL Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 (redigerat) Hej. När jag har kollat på fläkt program har det stått att det ej finns någon fläkt och det går ej att dra upp den vanliga. Och datorn är väldigt varm på ovansidan där jag har fingrarna asså jobbigt, datorn kan ta skada och handsvett. Och ladda ner cputermometer men det fungerade ingenting. Det stog temeratur och sen stog det ingenting. Finns det något sätt jag kan kolla cpu graderna? Det är också för att jag håller på att gör en mapp till en rar fil med winrar. 96 till 100 procent hela tiden i Processoranvändning i aktivetetshanteraren. Redigerat 14 Augusti 2010 av JespOL Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Hej. När jag har kollat på fläkt program har det stått att det ej finns någon fläkt och det går ej att dra upp den vanliga. Och datorn är väldigt varm på ovansidan där jag har fingrarna asså jobbigt, datorn kan ta skada och handsvett. Och ladda ner cputermometer men det fungerade ingenting. Det stog temeratur och sen stog det ingenting. Finns det något sätt jag kan kolla cpu graderna? Det är också för att jag håller på att gör en mapp till en rar fil med winrar. 96 till 100 procent hela tiden i Processoranvändning i aktivetetshanteraren. Knepigt =S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JespOL Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Hej. När jag har kollat på fläkt program har det stått att det ej finns någon fläkt och det går ej att dra upp den vanliga. Och datorn är väldigt varm på ovansidan där jag har fingrarna asså jobbigt, datorn kan ta skada och handsvett. Och ladda ner cputermometer men det fungerade ingenting. Det stog temeratur och sen stog det ingenting. Finns det något sätt jag kan kolla cpu graderna? Det är också för att jag håller på att gör en mapp till en rar fil med winrar. 96 till 100 procent hela tiden i Processoranvändning i aktivetetshanteraren. Knepigt =S Gpu Z fungerar iallafall för grafikkortet med en något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 15 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2010 Hej. När jag har kollat på fläkt program har det stått att det ej finns någon fläkt och det går ej att dra upp den vanliga. Och datorn är väldigt varm på ovansidan där jag har fingrarna asså jobbigt, datorn kan ta skada och handsvett. Och ladda ner cputermometer men det fungerade ingenting. Det stog temeratur och sen stog det ingenting. Finns det något sätt jag kan kolla cpu graderna? Det är också för att jag håller på att gör en mapp till en rar fil med winrar. 96 till 100 procent hela tiden i Processoranvändning i aktivetetshanteraren. http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html ladda ner den så kan du se tempen på cpu, grafik och annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JespOL Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Hej. När jag har kollat på fläkt program har det stått att det ej finns någon fläkt och det går ej att dra upp den vanliga. Och datorn är väldigt varm på ovansidan där jag har fingrarna asså jobbigt, datorn kan ta skada och handsvett. Och ladda ner cputermometer men det fungerade ingenting. Det stog temeratur och sen stog det ingenting. Finns det något sätt jag kan kolla cpu graderna? Det är också för att jag håller på att gör en mapp till en rar fil med winrar. 96 till 100 procent hela tiden i Processoranvändning i aktivetetshanteraren. http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html ladda ner den så kan du se tempen på cpu, grafik och annat. Det går inte. För gpu:n är det enda jag kan kolla värmen på :/Men skit samma. Jag behöver inte kolla längre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Går väl se i BIOS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JespOL Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Går väl se i BIOS?Nä :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Anledningen varför du inte kan ändra på fläkthastigheten beror väl antagligen på att fläktarna är direkt kopplade till nätaggregatet och inte moderkortet. Skulle tippa på att det inte finns slots för det, om det finns är det 'bara' att öppna upp skiten och koppla om fläktarna till moderkortet. Kan även vara så att det är låst av tillverkaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JespOL Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Okej. Men jag tror inte jag vågar öppna laptopen :P Tack för svaren. Behöver ej kolla längre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.