Hoppa till innehåll

Har Fasnat Rejält.


MExSTHLM
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, På mitt Heart gold har jag fasnat rejält. Jag ska väcka snorlax vid diglett cave. Jag vet att jag ska få radio kortet i lavender town. För det måste man klara power plant quest och copycat girl quest skrev en kille på youtube. Sen såg jag på en film där jag skulle gå till fan club house i Vermilion city. Där ska man (tydligen) prata med en kille som säger att han såg en tjej som såg ledsen ut. Jag vet inte mer.

 

Inget om power plant questen heller.

 

Kan någon säga vad jag ska göra . Har klarat gym ledaren misty och klarat rt.25.

 

Svara fort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Power Plant ligger nedanför Rock Tunnel (till höger om Cerulean City).

När du är vid Rock Tunnel ska du surfa tills du kommer till ett hus (Power Plant).

När du har gått in där ska du prata med en tjock snubbe, det är Power Plant quest :P

 

PS. Vet inte om det är så på HG/SS men på G/S/C så får du ett kort så du kan åka tåg iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hon bor i ett hus i Saffron City (har för mej att huset ligger lite gömt bakom Silph Co), gå in och prata med henne.

Jag tror att man skulle köpa en Clefairy doll åt henne men gå och kolla iaf...

I Pokémon Fanclub i Vermillion City står det en Clefairydocka på bordet. När man har pratat med Copycat ska man stå vid sidan om den och trycka "A". Sen går man tillbaka till Copycat och byter dockan mot en biljett till tunnelbanan.

 

(I FR/LG kan man köpa en Poké Doll för att lära en av dina Pokémon Copycat (Det är en attack också :3))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gjorde detta igår så kan allt rätt bra tror jag :)

 

Jag antar att du har fixat Power Plantet. Så jag beskriver resten..

 

Gå till tåg stationen i Saffron City försök passera "vakten"/biljettkontrollen eller vad det är. Då säger vakten att du behöver en tågbiljett. Är osäker på om man måste göra detta först men jag gjorde det så för säkerhets skull kan man ju göra det. :)

http://i600.photobucket.com/albums/tt81/zitroz/Copycatshus.png

Sen går du till Copycats hus, går upp för trappen. Prata med Copycat, hon ska berätta om att om man hittar hennes docka som är i Vermilion City så får man hennes tåg biljett.

Gå/flyg till Vermilion City gå till Pokemon fan huset. Prata med den "tjocka" killen som sitter i soffan så får du clafairy dockan han hittat.

Gå tillbaka till Copycat så får du tågbiljetten.

 

Sen drar du till Lavender Town och går till radiohuset där. Prata med gubben i bruna kläder så får du nått extra kort till din radio(minns inte vad det heter). Till vänster om gubben sitter en lapp på väggen som beskriver hur man får in Pokéflute på radion. Långt upp i mitten någon stans hittade jag den.

Gå till snorlax fånga eller spöa och så är det klart.

 

Hoppas detta hjälpte :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gjorde detta igår så kan allt rätt bra tror jag :)

 

Jag antar att du har fixat Power Plantet. Så jag beskriver resten..

 

Gå till tåg stationen i Saffron City försök passera "vakten"/biljettkontrollen eller vad det är. Då säger vakten att du behöver en tågbiljett. Är osäker på om man måste göra detta först men jag gjorde det så för säkerhets skull kan man ju göra det. :)

http://i600.photobucket.com/albums/tt81/zitroz/Copycatshus.png

Sen går du till Copycats hus, går upp för trappen. Prata med Copycat, hon ska berätta om att om man hittar hennes docka som är i Vermilion City så får man hennes tåg biljett.

Gå/flyg till Vermilion City gå till Pokemon fan huset. Prata med den "tjocka" killen som sitter i soffan så får du clafairy dockan han hittat.

Gå tillbaka till Copycat så får du tågbiljetten.

 

Sen drar du till Lavender Town och går till radiohuset där. Prata med gubben i bruna kläder så får du nått extra kort till din radio(minns inte vad det heter). Till vänster om gubben sitter en lapp på väggen som beskriver hur man får in Pokéflute på radion. Långt upp i mitten någon stans hittade jag den.

Gå till snorlax fånga eller spöa och så är det klart.

 

Hoppas detta hjälpte :)

 

 

 

 

Fan vad grymt. jag är taksam. :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...