Gäst JespOL Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 Hej. Jag formaterade nyss min laptop. Den hade Win 7 Home premium från början och nu win 7 ultimate båda 64 bit. Fast det är ingen skillnad. Starttiden och den laggar sönder. Och nu tänkte jag installera Win xp 64 bit istället. Men då kommer det upp när jag bootar ifrån xp skivan: Är det fel på xp skivan eller? Och sen nu så har internet börjat dampa. Liksom modemet blinkar rött ibland liksom det är 4 lampor och när man startar modemet så blir först rött sen startar det. Men det är som det vore nå glapp i kabeln eller nått för först så tänds första lampan sen när andra lampan ska tändas så startas det om igen. Och sen så kopplar routern ifrån ibland och sånt. Båda sakerna är flera år gammla... Citera
majskolv Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 (redigerat) xp x64 är bara skit, (nästan) inget är kompatibelt med det, testa att reseta routern Redigerat 18 Augusti 2010 av NuPallarJag Citera
Gäst Alol Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 Har du scannat efter virus som den säger? Vet inte vad problemet är men bara gör det... Ladda ned Spyware doctor eller SUPERantispyware och scana datorn... Citera
majskolv Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 Har du scannat efter virus som den säger? Vet inte vad problemet är men bara gör det... Ladda ned Spyware doctor eller SUPERantispyware och scana datorn... vart har han skrivit att det är virus?, sen så har man oftast inte virus i bioset Citera
Gäst JespOL Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 Har prövat resetta routern med det hjälper inte. Men nu fungerar det konstigt :S Brukar göra så fungerar ibland och ibland inte. Och jag tänker inte göra något, jag tänker sitta och sega med den här laptopen tills jag får råd med en riktig dator. Skit laptop för 6000 kr som inte ens klarar Cs 1.6 fan :angry: Asså som när man trycker på start > dator så tar det 1 sek typ innan det kommer upp. Så jävla segt. Det ska ju komma upp direkt. Citera
majskolv Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 och en sek är en evighet eller? Citera
Gäst JespOL Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 och en sek är en evighet eller?Men min gammel dator som hade:Amd 1,2 Ghz 1Gb ram Var ju snabbre... Citera
ELF Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 Gör så här så ska vi se vad som händer... # Installera Windows 7 64-bit på din bärbara igen (Välj att formatera innan du väljer att installera så du kan vara säker på att allt försvinner). Leta upp de allra nyaste drivrutinerna och installera dem. Fungerar det fortfarande inte, ring återförsäljaren och berätta om problemet eller skriv dator specsen så kanske vi kan komma med fler råd... Ha inte för brottom, för då kanska du missar något och datorn kan börja fela. # Ryck ur alla nätverkssladdar från routern förutom den som går till modemet. Stäng av både modem och router och låt dem stå några sekunder. Starta modem och router och se om allt verkar normalt. Är allt normalt så kopplar du i en dator i taget. Fortsätt sen med nästa dator när du har fått internetförbindelse. Felar det redan från början, ja då har jag inga fler smarta råd :)... Citera
Gäst JespOL Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 Gör så här så ska vi se vad som händer... # Installera Windows 7 64-bit på din bärbara igen (Välj att formatera innan du väljer att installera så du kan vara säker på att allt försvinner). Leta upp de allra nyaste drivrutinerna och installera dem. Fungerar det fortfarande inte, ring återförsäljaren och berätta om problemet eller skriv dator specsen så kanske vi kan komma med fler råd... Ha inte för brottom, för då kanska du missar något och datorn kan börja fela. # Ryck ur alla nätverkssladdar från routern förutom den som går till modemet. Stäng av både modem och router och låt dem stå några sekunder. Starta modem och router och se om allt verkar normalt. Är allt normalt så kopplar du i en dator i taget. Fortsätt sen med nästa dator när du har fått internetförbindelse. Felar det redan från början, ja då har jag inga fler smarta råd :)... Efter jag formaterat så stog det att 14 Gb bara användes. Även väldigt lång start tid. Och det är nog något glapp i modemet... Citera
ELF Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 Efter jag formaterat så stog det att 14 Gb bara användes. Även väldigt lång start tid. Och det är nog något glapp i modemet... Okej. Vad är det för delar i datorn? Citera
Gäst JespOL Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Skrivet 19 Augusti 2010 Acer Aspire 5738zg Intel T4400, 2,2 Ghz 4 Gb ram, 1066 Mhz Ati Radeon HD 4650 Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.