Hoppa till innehåll

Låsningar Av Trådar - Lite För Överdrivet?


RUUMPA
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu tycker jag detta har gått för långt. Det skapas en tråd om ett diskussionsämne och vips så blir den låst en minut efter. Så ska det inte vara. Om tråden nu har ett diskussionsämne i sig och man kan diskutera vidare ämnet bör man inte låsa trådarna direkt när man loggar in, nu pratar jag så klart om moderatorerna här på sidan.

 

Jag själv tycker man ska låsa trådar där det inte finns något direkt "diskussionsämne" och då menar jag att man inte kan utveckla ämnet och föra vidare diskussionen.

 

Ett exempel på en tråd (i mitt tycke är en STOR falsk låsning):

 

http://www.fuska.se/forum/Svouraste_Saken_...el-t147877.html

 

Där man kan diskutera vidare. Skulle liksom vara kul och se vad medlemmarnas svåraste uppdrag eller trophy/achivement var att få grepp på, men tyvärr blev den låst av en moderator. (Nämner inget namn, då man kan gå in i tråden och läsa om det och vem som låste tråden.)

 

Tackar för mig, och hoppas verkligen inte tråden låses nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Håller med dig helt och hållet, jag förstår verkligen inte varför min tråd blev låst.

 

"Onödig tråd", är du seriös?

Hälften av trådarna är lika meninglösa som min tråd som jag gjorde. Jag blev väldigt förvånad när jag såg att den hade blivit låst, jag menar, onödig kan jag delvis hålla med om att den är. Men dom andra trådarna är inte precis mindre onödiga.

 

Tex: "Skriv det konstigaste inlägg du kan", hur i hela helvete kan den vara "nödvändigare" än min tråd?

Och jag såg att den var anmäld förut, men den blev inte låst.

 

Det gäller såklart inte bara min tråd, jag har sett det på flera andra.

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att tråden som postades borde låtits vara öppen. Jag postade ett förslag i Utvecklingsgrupp-forumet som jag tror kommer lösa detta problem. Det involverar att skapa ett nytt forum för dessa grey-zone trådar.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att tråden som postades borde låtits vara öppen. Jag postade ett förslag i Utvecklingsgrupp-forumet som jag tror kommer lösa detta problem. Det involverar att skapa ett nytt forum för dessa grey-zone trådar.

Japp, det skulle vara en bra idé. Men vet dock inte om det kommer prioriteras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dig helt och hållet, jag förstår verkligen inte varför min tråd blev låst.

 

"Onödig tråd", är du seriös?

Hälften av trådarna är lika meninglösa som min tråd som jag gjorde. Jag blev väldigt förvånad när jag såg att den hade blivit låst, jag menar, onödig kan jag delvis hålla med om att den är. Men dom andra trådarna är inte precis mindre onödiga.

 

Tex: "Skriv det konstigaste inlägg du kan", hur i hela helvete kan den vara "nödvändigare" än min tråd?

Och jag såg att den var anmäld förut, men den blev inte låst.

 

Det gäller såklart inte bara min tråd, jag har sett det på flera andra.

 

"Andras trådar är också oseriösa men de blev inte låsta", är visserligen inget särskilt hållbart argument, men dock så håller jag med om att man kanske inte borde vara så jävla het på gröten när det gäller att låsa trådar. Bättre om man låter de vara och sen får se om de lyckas eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att tråden som postades borde låtits vara öppen. Jag postade ett förslag i Utvecklingsgrupp-forumet som jag tror kommer lösa detta problem. Det involverar att skapa ett nytt forum för dessa grey-zone trådar.

Jag vill verkligen ha detta, så slipper jag behöva låsa alla trådar som är halvonödiga. Så att alla som nu vill säga vad de gör på toaletten kan skriva om det. Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är mitt förslag för de som vill läsa:

 

Man ser ju ibland att trådar som t.ex. "Hur många syskon har du?" och liknande låses för att de är onödiga trots att det finns folk som vill ha kvar dem.

Jag tänkte på om det skulle vara bra att göra ett nytt forum där man kan ta upp lite mindre seriösa ämnen men som ändå är intressanta. Jag vill alltså inte reintroducera spamforumet där alla gjorde vad de ville.

Idén är att man varken får inlägg, FM eller fuskarank i forumet.

 

Vad ska man då diskutera i forumet? Helt enkelt lite allmänna saker som kanske strikt sett saknar mening.

Här är exempel på samtalsämnen som man kanske kan ta upp i det forumet:

- varför man har det visningsnamn man har eller vilka man har haft innan

- man diskuterar inlägg skrivna i det övriga forumet som man tycker är märkvärdiga

- "vad får du i vecko/månads-peng?"

- hur fick du dina varningar?

- vad skulle du ta med dig till en öde ö?

 

Många av dessa diskussioner skulle nog avslutas av en rätt så tidig låsning om de skulle postas i t.ex. allmänt-forumet. Ändå tycker jag att det skulle vara intressant att föra några av dessa diskussioner. Anledningen till att man inte ska få något som rank o.s.v. är för att dessa ämnen är lätta att smygspamma i, t.ex. genom att kommentera andras svar hit och dit och ge oseriösa (oftast "roliga") svar.

Vissa kanske tycker att man ska ta upp sådant i chatten istället, problemet är att chatten inte har lika många besökare som forumet och att det kanske ibland är bekvämare för vissa att skriva inlägg istället för att chatta.

En sak jag inte vill att ett eventuellt nytt forum ska bli är ett spamforum. Reglerna ska fortfarande gälla (vissa av de aningen svagare vid behov) och onödiga trådar ("jag gillar sylt" t.ex. och mer allmänt trådar som inte har underlag för diskussion) ska låsas för att hålla forumet rent.

 

Anledningen till att jag vill ha detta forum är dels att jag vill lösa några problem och dels att jag vill kunna ha lite allmännare diskussioner. De problem som detta nya forum skulle lösa är t.ex. att man skapar en ny nivå mellan "onödig tråd" och "seriös tråd". Man slipper då oenigheterna som uppstår angående gränsen mellan "intressant diskussion" och "onödigt ämne". Ett annat problem som löses är den halvseriösa naturen som många trådar i Allmänt-forumet har. Jag tycker att Allmänt-forumet ska vara till för att ha mer seriösa diskussioner angående seriösa ämnen och fråga om hjälp.

 

Jag avslutar där eftersom det känns som att jag börjar repetera mig. Kom gärna med förslag/synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...