Gäst CrazyCake Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 Hej, nyss så satte jag in ett grafikkort. Jag tog bort drivrutinerna för dem inbyggda och sedan så började jag. Jag skruvade fast grafikkortet, det passade fint. Men sen när jag försöker starta så startar datorn men skärmen får ingen signal. Vad är fel? Det är ett Nvidia geforce 4 AGP! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 Kan man få lite specifikationer på din dator? Sedan använda du ett skydd på statiska elektricitet under bytet av grafikkortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 Det ska passa perfekt till min dator enligt sweclockers. Och jag höll mina händer på elementet lite då och då medans jag gjorde det. Grafikkortet funkar på min gamla dator, så det borde inte vara felet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 (redigerat) Då ska du nog hitta drivrutinerna till grafikkortet och installera de. Drivrutinerna hittar du på http://www.nvidia.com/ Sedan får du såklart använda det inbyggda grafikkortet i moderkortet undertiden som du installerar det andra. Redigerat 19 Augusti 2010 av pong218 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 Då ska du nog hitta drivrutinerna till grafikkortet och installera de. Drivrutinerna hittar du på http://www.nvidia.com/ Jo, men det blir lite svårt när jag inte kommer inte på datorn när grafikkortet är i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 Har du inget grafikkort inbyggt i moderkortet då? som du kan använda när du installerar drivrutinerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 Har du inget grafikkort inbyggt i moderkortet då? som du kan använda när du installerar drivrutinerna. Jo, men det går inte att installera drivrutinerna om kortet inte är inne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 Kör in ditt gamla och installera drivrutinerna för det nya innan du kör in det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 Kör in ditt gamla och installera drivrutinerna för det nya innan du kör in det?Kan man inte har jag ju sagt, om kortet inte är inne så går det inte att installera drivrutinerna.Plus så är inte det felet då windows har inbyggda som visar en bild när det inte finns drivrutiner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 Kör in ditt gamla och installera drivrutinerna för det nya innan du kör in det?Kan man inte har jag ju sagt, om kortet inte är inne så går det inte att installera drivrutinerna.Plus så är inte det felet då windows har inbyggda som visar en bild när det inte finns drivrutiner. Herregud. Sätt i kabeln till skärmen i moderkortet och starta upp datorn. Sedan laddar du ner och installerar drivrutiner till ditt nya kort och sen stänger du av datorn, sätter i skärmkabeln i det nya grafikkortet och startar datorn. Hur svårt kan det vara? Men eftersom du sa att du tog bort drivrutinerna helt till det inbyggda så vet jag inte, det var inte så smart och du kanske borde tagit reda på hur man gör innan. Även om jag inte tror det skulle göra någon större skillnad eftersom du kan starta datorn i felsäkert läge och installera dom igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 Kör in ditt gamla och installera drivrutinerna för det nya innan du kör in det? Kan man inte har jag ju sagt, om kortet inte är inne så går det inte att installera drivrutinerna. Plus så är inte det felet då windows har inbyggda som visar en bild när det inte finns drivrutiner. Herregud. Sätt i kabeln till skärmen i moderkortet och starta upp datorn. Sedan laddar du ner och installerar drivrutiner till ditt nya kort och sen stänger du av datorn, sätter i skärmkabeln i det nya grafikkortet och startar datorn. Hur svårt kan det vara? Men eftersom du sa att du tog bort drivrutinerna helt till det inbyggda så vet jag inte, det var inte så smart och du kanske borde tagit reda på hur man gör innan. Även om jag inte tror det skulle göra någon större skillnad eftersom du kan starta datorn i felsäkert läge och installera dom igen. Wait, du har helt fel.Det går inte att installera drivrutinerna, då dem måste känna av grafikkortet. Därför blir det väldigt svårt att installera dem när kortet inte är i. Sen, windows har inbyggda drivrutiner, så man kan vara inne på datorn utan några drivrutiner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JespOL Skrivet 19 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2010 http://dontclickthis.whatingods.name/facepalm.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.