Hoppa till innehåll

Hjälp Med Grafikkort!


Gäst CrazyCake
 Dela

Rekommendera inlägg

Kör in ditt gamla och installera drivrutinerna för det nya innan du kör in det?

Kan man inte har jag ju sagt, om kortet inte är inne så går det inte att installera drivrutinerna.

Plus så är inte det felet då windows har inbyggda som visar en bild när det inte finns drivrutiner.

Herregud. Sätt i kabeln till skärmen i moderkortet och starta upp datorn. Sedan laddar du ner och installerar drivrutiner till ditt nya kort och sen stänger du av datorn, sätter i skärmkabeln i det nya grafikkortet och startar datorn. Hur svårt kan det vara? Men eftersom du sa att du tog bort drivrutinerna helt till det inbyggda så vet jag inte, det var inte så smart och du kanske borde tagit reda på hur man gör innan. Även om jag inte tror det skulle göra någon större skillnad eftersom du kan starta datorn i felsäkert läge och installera dom igen.

 

Wait, du har helt fel.

Det går inte att installera drivrutinerna, då dem måste känna av grafikkortet.

Därför blir det väldigt svårt att installera dem när kortet inte är i.

Sen, windows har inbyggda drivrutiner, så man kan vara inne på datorn utan några drivrutiner.

 

Så du säger att alla gånger jag har satt in ett nytt grafikkort i min burk att jag aldrig har kunnat göra precis som jag sa? Hur har du tänkt att någonsin kunna få kortet att fungera om det inte finns något sätt att installera drivrutiner?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Wall of text

Lyssnar du ens på mig?

För att installera drivrutinerna så måste kortet vara inkopplat.

Men det är ändå inte felet, för windows har inbyggda drivrutiner när man inte har installerat några särskilda.

Jag fick tips av någon att stänga av det inbyggda i bios, ska testa det lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wall of text

Lyssnar du ens på mig?

För att installera drivrutinerna så måste kortet vara inkopplat.

Men det är ändå inte felet, för windows har inbyggda drivrutiner när man inte har installerat några särskilda.

Jag fick tips av någon att stänga av det inbyggda i bios, ska testa det lite senare.

 

Nej. Lyssnar du ens på mig? Jag sa till dig att det inte behövs. Kanske med nvidias program som letar automatiskt efter drivrutiner till ditt kort, men kollar du runt lite mer på deras sida så kan du se specifika drivrutiner till alla deras kort, och även om du har ett ATI kort så kan du installera nvidia drivrutiner med dom. Sedan så är inte en 'wall of text' bara tre rader, utan det är en längre text. Du behöver generellt inte göra någonting i bios för att installera ett nytt grafikkort... :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Wall of text

Lyssnar du ens på mig?

För att installera drivrutinerna så måste kortet vara inkopplat.

Men det är ändå inte felet, för windows har inbyggda drivrutiner när man inte har installerat några särskilda.

Jag fick tips av någon att stänga av det inbyggda i bios, ska testa det lite senare.

 

Nej. Lyssnar du ens på mig? Jag sa till dig att det inte behövs. Kanske med nvidias program som letar automatiskt efter drivrutiner till ditt kort, men kollar du runt lite mer på deras sida så kan du se specifika drivrutiner till alla deras kort, och även om du har ett ATI kort så kan du installera nvidia drivrutiner med dom. Sedan så är inte en 'wall of text' bara tre rader, utan det är en längre text. Du behöver generellt inte göra någonting i bios för att installera ett nytt grafikkort... :rolleyes:

 

Med Wall of text så menade jag hela quoten.

Iallafall, jag hade kanske fel om drivrutinerna.

Men det kan inte vara felet, då windows har inbyggda drivrutiner som visar skärmen iallafall, så därför borde skärmen ändå få en signal, men det får den inte nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...