Hoppa till innehåll

Dator


Johnossi

Rekommendera inlägg

Tja! Jag tänker spara ihop till en gaming/pluggdator.

Det ska vara en bärbar dator med ganska bra prestanda etc. Jag pallar inte punga upp me mer än ca 7,5k på den då jag måste spara till andra grejer.

 

Har ni något tips på en bra laptop som man kan spela på med lättnad (t.ex. L4D, Crysis, Starcraft, WC3/WC3;TFT och andra kul grejer) och även kunna använda i pluggandets syfte?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska du ha en bra laptop så ska du se till att du har i5 eller högre på den.

Jag var ute efter samma ändamål för ett tag sedan, och fick oftast svaret att "Ska du ha en laptop som klarar spel bra så får du lägga ut långt över 10.000", men optimistisk som jag är, så köpte jag denna dator.

 

Och jag kan bara konstatera att det är den i särklass snabbaste datorn jag har använt, den klarar alla spel, och skall t.ex klara CoD mwf 2.

 

Det är samma märke som prophet länkade men oerhört mycket bättre/mer prisvärd, och ändå skiljer det bara några hundralappar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, att lägga en 1000 kronor för i5an istället för i3an är grymt överdrivet, speciellt eftersom 5650 mobile är cirka 15-20% bättre i spel än GT330M.

 

Hade nog sparat den tusenlappen och lagt den på tillbehör.

Redigerat av prophet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte en http://www.inet.se/artikel/1968802/acer-aspire-5740g-i3 häromdan!

 

Maxar COD:MW2 och WoW. Lär klara alla spel som finns just nu, mer eller mindre.

Har en liknande laptop, det enda som skiljer sig är att den du länkade till har lite bättre grafikkort, och eftersom att min klarar de nyaste spelen på hyffsade inställningar med ett 5470 så kommer den där att klara det fint! Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, att lägga en 1000 kronor för i5an istället för i3an är grymt överdrivet, speciellt eftersom 5650 mobile är cirka 15-20% bättre i spel än GT330M.

 

Hade nog sparat den tusenlappen och lagt den på tillbehör.

Man får det man betalar för, och nej, det är inte överdrivet, speciellt inte när det är exakt samma serie. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, att lägga en 1000 kronor för i5an istället för i3an är grymt överdrivet, speciellt eftersom 5650 mobile är cirka 15-20% bättre i spel än GT330M.

 

Hade nog sparat den tusenlappen och lagt den på tillbehör.

Man får det man betalar för, och nej, det är inte överdrivet, speciellt inte när det är exakt samma serie. :rolleyes:

 

 

Kollat på graffet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, att lägga en 1000 kronor för i5an istället för i3an är grymt överdrivet, speciellt eftersom 5650 mobile är cirka 15-20% bättre i spel än GT330M.

 

Hade nog sparat den tusenlappen och lagt den på tillbehör.

Man får det man betalar för, och nej, det är inte överdrivet, speciellt inte när det är exakt samma serie. :rolleyes:

 

Jodu, det är överdrivet. Du får visserligen en bättre processor, men den är inte värd 1k mer. Och så får du ett sämre grafikkort.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, att lägga en 1000 kronor för i5an istället för i3an är grymt överdrivet, speciellt eftersom 5650 mobile är cirka 15-20% bättre i spel än GT330M.

 

Hade nog sparat den tusenlappen och lagt den på tillbehör.

 

Man får det man betalar för, och nej, det är inte överdrivet, speciellt inte när det är exakt samma serie. :rolleyes:

 

Jodu, det är överdrivet. Du får visserligen en bättre processor, men den är inte värd 1k mer. Och så får du ett sämre grafikkort.

 

Nejdu.

Alltså, det är oerhört mycket viktigare med en snabb dator, som håller länge och som orkar mycket än ett grafikkort som råkar vara någon klass bättre. Att bara gå på grafikkortet trodde jag man höll på med om man hade en STATIONÄR gamingdator. En laptop ÄR INTE en gamingdator. Visst, det finns värstingar såsom Alienware, men nog köper man en stationär om man vill sitta och jämföra minidetaljer mot en så viktig ska som processorprestanda och kraft.

 

Som jag skrev så är det ju samma klass, båda datorer är från Acer och båda är en del utav Aspire serien. Tror du helt ärligt att Acer hade satt ett pris på 8000 kr om datorn jag förespråkar vore sämre och ett mindre bra val än den du står bakom?

 

Det hade varit en annan sak om min dator hade varit från Acer, och den du förespråkar från t.ex HP, men nu är det ju samma serie och samma märke!

 

Min dator skall för övrigt klara av Cod MW2, t.ex. och jag tillhör i alla fall inte den skaran som sitter och tänker på hur fin grafik jag skulle ha fått med värsta grafikkortet, är du en sådan?

 

Jaja, han får köpa vad han vill, och du får ha den åsikt du vill, men den håller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst juniorjesper

LOL!

Har en Acer Aspire 5738ZG

Intel T4400

4Gb ram, 1066 Mhz

Ati Radeon HD 4650.

 

Sämsta skiten ever!

Köp ej laptop. Eller du får göra det om du vill ha fpsdrops på Cs 1.6 ;D :D B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nejdu.

Alltså, det är oerhört mycket viktigare med en snabb dator, som håller länge och som orkar mycket än ett grafikkort som råkar vara någon klass bättre. Att bara gå på grafikkortet trodde jag man höll på med om man hade en STATIONÄR gamingdator. En laptop ÄR INTE en gamingdator. Visst, det finns värstingar såsom Alienware, men nog köper man en stationär om man vill sitta och jämföra minidetaljer mot en så viktig ska som processorprestanda och kraft.

 

Men nu är det ju så här att han vill spela på den, och då är grafikkortet den viktigaste delen. Och förresten så duger en i3 också.

 

Som jag skrev så är det ju samma klass, båda datorer är från Acer och båda är en del utav Aspire serien. Tror du helt ärligt att Acer hade satt ett pris på 8000 kr om datorn jag förespråkar vore sämre och ett mindre bra val än den du står bakom?

 

Det hade varit en annan sak om min dator hade varit från Acer, och den du förespråkar från t.ex HP, men nu är det ju samma serie och samma märke!

 

Jag säjer aldrig att din dator är sämre. Din är till exempel bättre för kontorsarbete, men eftersom att TS vill kunna spela på den så tycker jag att den andra är ett bättre alternativ.

 

Min dator skall för övrigt klara av Cod MW2, t.ex. och jag tillhör i alla fall inte den skaran som sitter och tänker på hur fin grafik jag skulle ha fått med värsta grafikkortet, är du en sådan?

 

Nu är det ju inte jag som ska ha laptopen. Han vill kunna spela på den och även ha den till pluggande. Core i3 är ändå en processor som duger till skolarbete. Därför är det lika bra att stanna vid den processorn och satsa lite mer på ett grafikkort som klarar spelande också, eftersom att det också var ett av hans krav.

 

Jaja, han får köpa vad han vill, och du får ha den åsikt du vill, men den håller inte.

Du säger mot dig själv där. ;)

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...