Hoppa till innehåll

Dator

Johnossi

Rekommendera inlägg

Jaja, han får köpa vad han vill, och du får ha den åsikt du vill, men den håller inte.

Du säger mot dig själv där. ;)

Men seriöst, vet du någonting alls om grafikkort? Du bara tuggar på ju, om ingenting alls.

I alla fall. Jag och en polare ställde många frågor om just grafikkort på sweclockers för ett tag sedan, och vi fick ingående svar om hur stor skillnad det är mellan olika grafikkort, och hur viktig den skillnaden är i olika situationer.

Vi fick reda på att skillnaden mellan GT och GTX givetvis är stor, men den skillnaden talar vi ju knappast om här.

Det rör helt ärligt en liten fjuttig detalj som inte alls huvudtaget ger någon märkbar skillnad.

Samtidigt känns det som att du verkar tro att det grafikkort som sitter i Acer Aspire 5745G är kasst, vilket bara återigen bevisar hur lite koll du egentligen har om grafikkort. Det är inte kasst, det är bra och fullt dugligt.

Som sagt, ett grafikkort hjälper ingenting alls när man gör annat än att visa krävande grejer på skärmen, då främst spel. Vid pluggande så är grafikkortet värdelöst. - En stark processor däremot är A och O och skillnaden mellan i3 och i5 är oerhört mycket större än den mellan i5 och i7.

DÄRFÖR är datorn jag föreslog ett mycket, mycket bättre val.

Du kan spela alla spel som den datorn du föreslog klarar,

Det känns rätt kul att du inte verkar ha testat datorn jag föreslog men ändå sågar den, fast allt talar emot dina argument.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

INGEN laptop klarar av att spela de mest krävande spelen, det är för att batterierna inte ens är nära den nivån som krävs för att driva ett prestandakort ännu. Därför rekommenderar jag dig att verkligen investera i en stationär burk och en laptop med 10-12" skärm istället för en släpbar dator.

Du kommer spara så mycket pengar i längden på det då en bärbar dator egentligen är en slit och släng dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ska vara en bärbar dator med ganska bra prestanda etc. Jag pallar inte punga upp me mer än ca 7,5k på den då jag (t.ex. L4D, Crysis, Starcraft, WC3/WC3;TFT och andra kul grejer)

Detta går inte ihop. Jag köpte nyligen http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=598620 och jag vet inte om den kör "Crysis med lätthet", har dock inte provat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...