DjLudde Skrivet 23 Augusti 2010 Rapport Skrivet 23 Augusti 2010 (redigerat) Hej! Jag tänkte fixa en riktig bra Luxray som ska kunna ta ut motståndaren direkt till mitt team, jag har breedat en Male Arbok med attackerna Ice Fang, Thunder Fang och Fire Fang med en Female Shinx. Har en Lv.1 nu (den har Arboks attacker som breeding moves, ska lära den Crunch oxå längre fram), den har Lonely Nature (+ Attack, - Defense) eftersom att jag inte pallade hålla på tills jag fick en med Adamant. Nu är det så att jag ska Ev Träna Attack och Speed (255 i båda), jag ger den 10 Protein och 10 Carbos och dödar Bibarels som ger 2 attack evs. Men varje gång jag levlar upp får jag + 1 i allt förutom i hp och attack där den får + 2. Gör jag något fel elr nåt? Jag savavde innan så jag stängde av och satte på så att jag har min Shinx på Lv.1 igen. Jag ska ge den Power Bracelet den här gången men det känns som jag gör något annat fel... Jag har aldrig Ev-Tränat förut så snälla! Kan någon hjälpa mej? Jag ska iväg och gymma nu och jag skulle vara j*vligt tacksam om jag fick ett svar tills jag kom tillbaks ;) Redigerat 23 Augusti 2010 av DjLudde
JosJuice Skrivet 23 Augusti 2010 Rapport Skrivet 23 Augusti 2010 Nu är det så att jag ska Ev Träna Attack och Speed (255 i båda), jag ger den 10 Protein och 10 Carbos och dödar Bibarels som ger 2 attack evs. Men varje gång jag levlar upp får jag + 1 i allt förutom i hp och attack där den får + 2. Gör jag något fel elr nåt?Nej, du gör inget fel. Dina stats kommer att komma förr eller senare, även om du inte märker det. EV-träna den som vanligt, så kommer den att ha alla stats från EV-träningen när den är Lv 100.
zitroz Skrivet 23 Augusti 2010 Rapport Skrivet 23 Augusti 2010 Kom ihåg att 4 EVs är 1+ i staten om en bibarel ger mycket exp får du kanske inte så mycket EVs per level :P
JosJuice Skrivet 23 Augusti 2010 Rapport Skrivet 23 Augusti 2010 Kom ihåg att 4 EVs är 1+ i staten om en bibarel ger mycket exp får du kanske inte så mycket EVs per level :P4 EVs är +1 när man är i level 100. I level 1 är ens stats lite mindre än i level 100. S:S:S
zitroz Skrivet 23 Augusti 2010 Rapport Skrivet 23 Augusti 2010 Kom ihåg att 4 EVs är 1+ i staten om en bibarel ger mycket exp får du kanske inte så mycket EVs per level :P4 EVs är +1 när man är i level 100. I level 1 är ens stats lite mindre än i level 100. S:S:S Jaha oj det visste jag inte o:
DjLudde Skrivet 23 Augusti 2010 Författare Rapport Skrivet 23 Augusti 2010 Tack för svaren ;) Men ska jag ge den all protein och carbos direkt och sen bara träna den mot pokemon med atk evs, elr ska jag ge dom efter?
JosJuice Skrivet 24 Augusti 2010 Rapport Skrivet 24 Augusti 2010 Tack för svaren ;) Men ska jag ge den all protein och carbos direkt och sen bara träna den mot pokemon med atk evs, elr ska jag ge dom efter? Spelar ingen roll om du ger dem före eller efter, men jag skulle rekommendera före.
DjLudde Skrivet 24 Augusti 2010 Författare Rapport Skrivet 24 Augusti 2010 OK! Tack för tippsen Josjuice och Zitroz! ;)
Rekommendera inlägg