Hoppa till innehåll

Linus Odenring Photo & Design


laynus
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hej jag skulle vilja veta vad ni tycker om min nya personliga portfolios design.

Portfolion

Vad kan förbättras? Den är dock inte klar än men designen har skapats:)

Ser konstigt ut när Välkommen är längre ner än Portfolio texten. Sen har "Linus Odenring Photo & Design konstiga taggar i sig, ser konstigt ut jämfört med resten av texten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte så snygg.

 

Bakgrunden är för grå.

Sen lite svårt att avgöra fyll i lite text.

 

Men tror den kommer bli för tråkig med innehåll.

Där all text är kanske bakgrunden kan vara vit?

 

Och en sak kan man använda taggar som <first> ?

<first> hämtar värdet first ur min css och ja det går, I det här fallet gör den de jag vill till blå bokstav. Det är en av funktionerna i html5 om jag inte mins fel. Och det kommer text och bilder senare. Redigerat av datornord
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stavfelet fixat. Och jag ska försöka göra något som gör det lite snyggare. Men min tanke med min portfolio är att den ska vara simpel och lätt navigerad.

Då har du också en utmaning. Tilltalande simpla grejer är inte så lätt att åstadkomma som man kan tro. Personligen tycker jag att sidan känns aningen tomt, och den blåa färgen på delar av din text borde vara aningen mörkare så att de inte skär i din ljusa bakgrund. Sedan tycker jag att menylänkarna är alltför stora.

 

Oberoende om sidan ska vara enkel eller inte så krävs till en viss del grafik i alla fall. Inte sådär grymt avancerade Michelangelo-artwork, men något - så fånigt enkelt att det känns coolt - som lyfter enkelheten och din personliga "signatur" till en ny nivå. Härifrån kan det bli riktigt, riktigt intressant. :)

Redigerat av Amaterasu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stavfelet fixat. Och jag ska försöka göra något som gör det lite snyggare. Men min tanke med min portfolio är att den ska vara simpel och lätt navigerad.

Då har du också en utmaning. Tilltalande simpla grejer är inte så lätt att åstadkomma som man kan tro. Personligen tycker jag att sidan känns aningen tomt, och den blåa färgen på delar av din text borde vara aningen mörkare så att de inte skär i din ljusa bakgrund. Sedan tycker jag att menylänkarna är alltför stora.

 

Oberoende om sidan ska vara enkel eller inte så krävs till en viss del grafik i alla fall. Inte sådär grymt avancerade Michelangelo-artwork, men något - så fånigt enkelt att det känns coolt - som lyfter enkelheten och din personliga "signatur" till en ny nivå. Härifrån kan det bli riktigt, riktigt intressant. :)

 

Ska se vad jag kan göra :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...