Hoppa till innehåll

Liten Fråga


MExSTHLM
 Dela

Rekommendera inlägg

Chansen för att möta en shiny är cirka 1 på 8000. Detta gäller även om man breedar eller springer i gräs.

Men om du breedar med pokemon från två olika regioner (europa, nordamerika osv.) så stiger chansen till 1 på 2000. Men allting handlar fortfarande om att ha tur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chansen för att möta en shiny är cirka 1 på 8000. Detta gäller även om man breedar eller springer i gräs.

Men om du breedar med pokemon från två olika regioner (europa, nordamerika osv.) så stiger chansen till 1 på 2000. Men allting handlar fortfarande om att ha tur.

Inte riktigt, Sverige, England och vissa andra länder som har ett engelskt spel får inte högre chans om de breedar med en pokemon från USA, det måste vara olika språk regioner. Så en engelsk pokemon som breedas med en tysk/fransk/japansk får 1/2000 chans att breeda fram en shiny, men en engelsk med en amerikansk är fortfarande 1/8000.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chaina är lättaste sättet om man kan men tar en jävla massa tid och tålamod att utföra och lära sig.

Annars är sr(soft restart) lättast på Legendariska pokémon om man vill ha en shiny sådan.

Att breeda fram en shiny är väldigt segt har själv fixat på mig ca 500 egg som jag inte orkat kläcka än..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chaina är lättaste sättet om man kan men tar en jävla massa tid och tålamod att utföra och lära sig.

Annars är sr(soft restart) lättast på Legendariska pokémon om man vill ha en shiny sådan.

Att breeda fram en shiny är väldigt segt har själv fixat på mig ca 500 egg som jag inte orkat kläcka än..

Att chaina kan man ju bara göra på D/P/Pl, trådskaparen har inte direkt angett vilket spel denne snackar om.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...