Hoppa till innehåll

Moppe- Körkort


Proccito
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är 14 år, och fyller år 14:e november, kan jag ta lektioner och skriva provet nu? det är ju 14 år och 9 månader, eller?

Nej, vad jag har hört så kan man gå kursen när man är 14 och 9 månader gammal men man får inte göra provet förän sin 15 års dag.

 

Btw MT5 e skit

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är 14 år, och fyller år 14:e november, kan jag ta lektioner och skriva provet nu? det är ju 14 år och 9 månader, eller?

Nej, vad jag har hört så kan man gå kursen när man är 14 och 9 månader gammal men man får inte göra provet förän sin 15 års dag.

 

Btw MT5 e skit

 

En Honda är det bästa du kan ha. En otrimmad MT5:a är en evighetsmaskin. Hade en som gjorde 84 enligt bilens mätare, aldrig nåt strul.

 

Jag körde EU moppe en månad innan jag fyllde femton, när morsan inte var hemma.

Bokstavsbarnet: 30-moppe har inget med växlar att göra. Du kan ha en skooter som är klass 2. Min kompis har en klass 2 Aerox -04 eller -03.

 

Ta klass 2 om du inte har tänkt köra epa/a-traktor. Stort utbud, lätt prov, billigare, billiga mopeder och ingen nummerskylt, så det är bara att sticka och dra genom skogen när farbror blå kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag vet att det finns klass 2or som inte har växlar också, men finns det verkligen någon 45-moppe (klass 1) som har några växlar?

Ja det gör det.

 

 

Du behöver inte körkort till en klass 2 moped utan bara ett förarbevis, till en klass 1 moppe behöver du dock ett körkort. (innan oktober 2009 behövdes inget förarbevis till klass 2 och det behövdes inget körkort till en klass 1 moped utan bara ett förarbevis då).

 

 

Du får skriva provet dagen du fyllt 15 men du kan fortfarande gå kursen och köra i trafik (Mini uppkörningen) när du är 14år och 9månader.

 

 

 

Beklagar för en konstigt skriven text med diverse stavfel/särskrivningar då jag inte sovit på 2dagar (3dje nu såg jag).

 

 

 

Sen så är det växlar på alla mopeder, vespor har dock automatväxel och crossmopeder manuell med koppling

Redigerat av TJaalol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...