Hoppa till innehåll

Moppe- Körkort


Proccito
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Man är inte tuff bara för att man trimmar en moped, man är en idiot på 2 hjul.

Min går i 55, och är antagligen en glädjemätare också. Men i trafiken åker jag bara 30 ändå.

Du vet väl att du åker fast om polisen stoppar dig ändå?

 

Nejdå, beror kanske på vilken polis man möter.

Om man åker som en normal person och åker 30, så blir man knappt stoppad..

Sen så om det är en poliskontroll så gör dem ju inget, om dem inte misstänker något ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är 14 år, och fyller år 14:e november, kan jag ta lektioner och skriva provet nu? det är ju 14 år och 9 månader, eller?

Nej, vad jag har hört så kan man gå kursen när man är 14 och 9 månader gammal men man får inte göra provet förän sin 15 års dag.

 

Btw MT5 e skit

En Honda är det bästa du kan ha. En otrimmad MT5:a är en evighetsmaskin. Hade en som gjorde 84 enligt bilens mätare, aldrig nåt strul.

 

Jag körde EU moppe en månad innan jag fyllde femton, när morsan inte var hemma.

Bokstavsbarnet: 30-moppe har inget med växlar att göra. Du kan ha en skooter som är klass 2. Min kompis har en klass 2 Aerox -04 eller -03.

 

Ta klass 2 om du inte har tänkt köra epa/a-traktor. Stort utbud, lätt prov, billigare, billiga mopeder och ingen nummerskylt, så det är bara att sticka och dra genom skogen när farbror blå kommer.

 

varför måste jag göra det för? :huh:

 

 

Hoppas verkligen inte att du tänkt köra en 30 moppe otrimmad...

 

ser ingen anledning med att trimma, bara att det går fortare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man är inte tuff bara för att man trimmar en moped, man är en idiot på 2 hjul.

Min går i 55, och är antagligen en glädjemätare också. Men i trafiken åker jag bara 30 ändå.

Du vet väl att du åker fast om polisen stoppar dig ändå?

 

Nejdå, beror kanske på vilken polis man möter.

Om man åker som en normal person och åker 30, så blir man knappt stoppad..

Sen så om det är en poliskontroll så gör dem ju inget, om dem inte misstänker något ändå.

 

Om dom skulle stoppa dig och begära provköra åker du dit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man är inte tuff bara för att man trimmar en moped, man är en idiot på 2 hjul.

Min går i 55, och är antagligen en glädjemätare också. Men i trafiken åker jag bara 30 ändå.

Du vet väl att du åker fast om polisen stoppar dig ändå?

 

Nejdå, beror kanske på vilken polis man möter.

Om man åker som en normal person och åker 30, så blir man knappt stoppad..

Sen så om det är en poliskontroll så gör dem ju inget, om dem inte misstänker något ändå.

 

Om dom skulle stoppa dig och begära provköra åker du dit.

 

då måste du väl mena om man har trimmat den?

men om man inte har det då?

ska man åka dit för att den inte är trimmad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menade självklart automat, har någon 45-moppe manuell :P?

Alla mopeder som har skylt är EU-Mopeder. Fattar inte vart folk har fått att det bara är skootrar som kallas EU-Moppar...

 

Majvor: Går den i 55 är den inte original. En Suzuki TS50 gör 29 km/h original, en Honda MT5 gör typ 35. Det gjorde min. Sen drog jag på ett 70cc trimkit, 24 mm förgasare och ett Jamarcol avgasrör och ett 16-drev fram, så gjorde den 84 enligt GPSen i våran bil.

 

Om man kör EU-moped så får du böter om mopeden går fortare än 52 km/h, eftersom det är väldigt sällan en EU-moped gör exakt 45.

 

Bokstavsbarnet: Att man är en idiot i trafiken för att man kör trimmat är bara bullshit. Jag kan vara en säkrare förare än dig, även om jag kör i 80 km/h i samhället och du 30. Kör med marginal!! Jag kan ha mer marginal om ajg kör i 80 än dig även om du kör i 30, om du förstår vad jag menar. Att göra om EU-kortet till ett AM kostar ingenting. Du får ett brev, och sen skickar du tbax med kort och uppgifter, och sen får du hämta ut på posten. Jag behövde inte betala något.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, jag trodde det var en liten kostnad på den för att göra kortet, men jag hade fel då.

Och många jag känner har trimmat, och dem som kör som idioter. Medans de som inte har trimmat kör bättre, så är det här iaf.

 

... Med dina argument så påstår du att du skulle köra som en idiot om din farsa trimmade din moppe

 

 

Det beror ju förfan på vem som kör mopeden om han kör som en idiot eller inte, även om jag har en trimmad moped så kanske jag bara kör i ca 50km/h. Den som trimmade kanske gjorde det för att få ett bättre axx eller en starkare moppe

 

 

Sen så går det ju förfan att cykla om dig om du ligger och kör i 30km/h

Redigerat av TJaalol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, jag trodde det var en liten kostnad på den för att göra kortet, men jag hade fel då.

Och många jag känner har trimmat, och dem som kör som idioter. Medans de som inte har trimmat kör bättre, så är det här iaf.

Så kan det mycket väl vara, men det betyder inte att det alltid är så. Man kan köra som en idiot men ändå ha koll. Man kan köra som en idiot och inte ha någon koll alls. Jag och en polare bytte moped en gång från Hemköp till skolan (typ 500 meter i samhället), hans var en otrimmad Gilera RCR -09 och min gick i typ 80. (En DT50 av äldre modell var detta då)

Jag har aldrig ramlat, krockat eller nånting så jag kom dit. Kompisen körde på fel sida om refugen, mötte en bil och bromsade omkull sig och for rakt in i bilen. Det hände ingenting utom att det blev en liten buckla fram på bilen.

Det är alltså skillnad på idioter och idioter. Jag hade aldrig gjort det, men skulle du fråga nån hur jag kör kanske dom skulle säga "som en idiot" bara för att jag kör trimmat.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...