Gäst juniorjesper Skrivet 7 September 2010 Rapport Skrivet 7 September 2010 (redigerat) Hej. Det är så att när jag och 2 stycken spelade Xbox. Jag och Pär körde splitscreen på mitt Xbox medans Andre körde själv. Vi körde campagn. (fel stavning) Jag har installerat på hårddisken medans andre kör på skiva för han ingen hårddisk. Plus så laddade lika snabbt. Fast när jag kollade på när han körde så såg det ut som han fick bättre fps. Att typ han fick 60 fps medans och och Pär fick 30 typ. Och en till sak. Kan jag bränna avi filer till en dvd sen kolla på de i xboxet eller måste jag konvertera dom till dvd-format först? Edit* Har googlat. Hittade inget. Vill gärna ha svar snabbt. Redigerat 7 September 2010 av juniorjesper Citera
swagzter Skrivet 8 September 2010 Rapport Skrivet 8 September 2010 Det är väl inte så konstigt att han får högre FPS om han kör själv och ni kör splitscreen? Jag tror nog att xbox ska kunna spela upp vissa avi codecs. Onödigt med skiva, streama till xboxet direkt istället. Citera
Gäst juniorjesper Skrivet 8 September 2010 Rapport Skrivet 8 September 2010 Det är väl inte så konstigt att han får högre FPS om han kör själv och ni kör splitscreen? Jag tror nog att xbox ska kunna spela upp vissa avi codecs. Onödigt med skiva, streama till xboxet direkt istället. Okej. Så det laggar asså blir högre speccs typ om man kör splitscreen?Jag vet att man kan streama fast dels så var det för att Mamma stänger av routern på kvällarna och att den laggar tror den är lite förstör. Som när jag sitter och spelar L4D2 på xboxet med routern så efter ett tag brukar det bli så typ trying to connect to server. Och sen blir man Disconnect from Xbox Live. Men ska jag kunna bränna Avi till dvd sen kolla direkt på Xboxet ifrån Dvdn? Citera
swagzter Skrivet 8 September 2010 Rapport Skrivet 8 September 2010 Det är väl inte så konstigt att han får högre FPS om han kör själv och ni kör splitscreen? Jag tror nog att xbox ska kunna spela upp vissa avi codecs. Onödigt med skiva, streama till xboxet direkt istället. Okej. Så det laggar asså blir högre speccs typ om man kör splitscreen?Jag vet att man kan streama fast dels så var det för att Mamma stänger av routern på kvällarna och att den laggar tror den är lite förstör. Som när jag sitter och spelar L4D2 på xboxet med routern så efter ett tag brukar det bli så typ trying to connect to server. Och sen blir man Disconnect from Xbox Live. Men ska jag kunna bränna Avi till dvd sen kolla direkt på Xboxet ifrån Dvdn? Alltså det kräver ju mer från xboxen att hantera två stycken spelare/skärmar. Sen så kan det ju vara att din polare har bättre tv/skärm. Orkar inte förklara nu, du kan ju läsa igenom min "stream" guide. Citera
Extra Skrivet 9 September 2010 Rapport Skrivet 9 September 2010 Använd USB minne istället för att slösa skivor på Avi filmer. Samt ska man inte få mycket fps drop på xbox då den håller sig stadigt på 60 hela tiden, så förmodligen är det att en av er hade en skärm med mindre respons tid än den andra eller att nåns skiva hackar lite grann för det ska inte spela nån roll om man spelar splitscreen eller inte. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.