kattus Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Hej. Spelade just lite Assassins Creed och kollade ner på fancontroller och såg att den visade 45 grader. Den visar alltid fel (vet inte varför) och när jag hade spelat klart öppnade jag HWMonitor och kollade hur det igentligen var. CPUn låg på 50 grader (40 grader när den inte jobbar så det är OK) Men graffikortet låg på 62 grader!!! Den brukar ligga på runt 30 grader. Ska jag behöva dra upp fläkten på max eller? Det kommer att låta (har testat) mycket, men ska det behövas? Eller är 62 grader nothing för ett DirectX10 spel mer högsta grafik och 1920x1080? Har 3 fläktar btw. En 140mm på sidan som BORDE kyla ner både graffikort och processor. Ändå tjuter processorn på och graffikortet blir varmt :( En i botten och en i fram. Så det borde ju inte bli så jäävla varmt??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Var en liknande tråd för inte alls länge sen, sök. Det är ingen fara om det är grafikkortet du snackar om. Är det 90+ så bör du oroa dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst juniorjesper Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Mitt är ju 100 Grader ;O Och jag kan inte dra upp fläkten, det är en laptop och skit seg. Hur ska jag göra? Tänker ej köpa någon kylgrej eller något till datorn. Har bara lust att slänga bort datorn men jag klarar mig inte utan den :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 7 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Okej, så det är absolut inget att oroa sig för? (Vill bara bara på "the safe side" så det inte en dag ba säger poff) Mitt är ju 100 Grader ;O Och jag kan inte dra upp fläkten, det är en laptop och skit seg. Hur ska jag göra? Tänker ej köpa någon kylgrej eller något till datorn. Har bara lust att slänga bort datorn men jag klarar mig inte utan den :o Gör en egen tråd om det? :POm du redan har gjort det (tror det) så får du fan skaffa en sån där kylar "grej" under din laptop... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Okej, så det är absolut inget att oroa sig för? (Vill bara bara på "the safe side" så det inte en dag ba säger poff) Mitt är ju 100 Grader ;O Och jag kan inte dra upp fläkten, det är en laptop och skit seg. Hur ska jag göra? Tänker ej köpa någon kylgrej eller något till datorn. Har bara lust att slänga bort datorn men jag klarar mig inte utan den :o Gör en egen tråd om det? :POm du redan har gjort det (tror det) så får du fan skaffa en sån där kylar "grej" under din laptop... Inget att oroa sig för, mitt ligger på runt 54 idle med fläkten på 80% (Dock är mitt överklockat). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 7 September 2010 Rapport Dela Skrivet 7 September 2010 Hurrdurr. 60 grader i spel är lågt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.