Gäst juniorjesper Skrivet 9 September 2010 Rapport Skrivet 9 September 2010 (redigerat) Hejsan. Nu skulle jag vilja att ni kan skicka billigaste länken till en Faceplate och en Dazzle. Faceplaten ska vara chrome eller typ svart metallic. Det är så att jag och en kompis ska såga hål i sidan och sätta neon fläkt ibak och kanske en core cooler. Båda har ett vitt Xbox 360. Jag har lackat mitt Faceplate till mörkgrön. Skit ful :/ Vi ska även lacka till Svart Xbox. Och kan ni länka till adaptrarna eller vad det heter som man ska ha för att filma in och för att kolla på tvn samtidigt. Asså typ som: Spola fram till 0:27 Och om man har en talismoon fläkt (blå) i bak och har en sån: Då ser man inte va? Hjälper den mycket eller? http://www.console.se/images/intercooler.jpg Redigerat 9 September 2010 av juniorjesper Citera
Extra Skrivet 9 September 2010 Rapport Skrivet 9 September 2010 Varför lackar du bara inte om din faceplate du redan har lackat? kom ihåg att slippa ytan innan och använd grundfärg innan du använder den färg du ska ha du får ett bättre resultat då tycker iaf jag. Skulle rekomendera att du sparar ihop pengar till ett Intensity capturecard om du har en ledig PCI plats annars HD PVR (Intensity PRO är bättre) för med Dazzle får du skit kvalite. Köp inte nån intercooler tar bara sönder xboxen mer än vad den kyler ner och du kommer inte se den blå fläkten om du har en sån heller, köp iställer en riktig fläkt och montera i skalet. När du ska såga upp skalet använd en dremel mycket lättare än att börja med sticksåg har provat själv båda delarna och dremel är mycket lättare att handskas med jämfört med en sticksåg, sen blir det en hel del slippande om man vill ha ett bra resultat. Citera
Gäst juniorjesper Skrivet 10 September 2010 Rapport Skrivet 10 September 2010 (redigerat) Varför lackar du bara inte om din faceplate du redan har lackat? kom ihåg att slippa ytan innan och använd grundfärg innan du använder den färg du ska ha du får ett bättre resultat då tycker iaf jag. Skulle rekomendera att du sparar ihop pengar till ett Intensity capturecard om du har en ledig PCI plats annars HD PVR (Intensity PRO är bättre) för med Dazzle får du skit kvalite. Köp inte nån intercooler tar bara sönder xboxen mer än vad den kyler ner och du kommer inte se den blå fläkten om du har en sån heller, köp iställer en riktig fläkt och montera i skalet. När du ska såga upp skalet använd en dremel mycket lättare än att börja med sticksåg har provat själv båda delarna och dremel är mycket lättare att handskas med jämfört med en sticksåg, sen blir det en hel del slippande om man vill ha ett bra resultat. Okejj. Men min kompis Pappa ska ta med den på hans jobb. Han typ jobbar på sånt. Plus så vart inte det så bra heller när jag målade det själv.. :/ Och det dära med Intensity capturecard om du har en ledig PCI. Jag har en laptop bara så typ kan inte använda det. http://images6.bilddagboken.se/88/_u1/_u7/_u9/_u3/_u3/_u6/u1793365/50250_1283018271.jpg Redigerat 10 September 2010 av juniorjesper Citera
Extra Skrivet 10 September 2010 Rapport Skrivet 10 September 2010 Då rekomenderar jag HD PVR fast har du en HD tv? för annars ska du köpa en dazzle eftersom den spelar in via composit, gällande målandet måste du ha tålamod först slippa det som sagt sen använd grund färg på hela ytan täkt där det inte ska vara färg sen måste du tänka på att inte spraya ett för tjockt lager på en gång istället flera tunna lager :) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.