Hoppa till innehåll

Minecraft


Nissebils
 Dela

Rekommendera inlägg

Yes, stensvärd! En riktig man slåss med trä dock... Men jag antar att jag inte kan anta den titeln ännu isåfall.

En riktig man slåss med knytnävarna!

 

 

Okej, så jag testade att gå in i en grotta utan peaceful. Och det funkade en liten stund, jag dödade 2 creepers. Men sedan kom dom där skeletten och jag fick panik och vågade inte gå in sen igen. Men aja, jag gick ju iallafall in en bit i grottan :)

 

Sen när jag gick tillbaka till mitt hus så hade det spawnat en hel bondgård på min balkong.

Hahahaha! been there done that ;D man bara kommer ut ur grottan så är hela huset täckt med djur.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 512
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Ställer min fråga igen

Om man köper spelet i beta som det är nu, får man inte med framtida "DLC" eller vad man nu än skulle få gratis om man köpte alphan?

 

Skulle varit tråkigt om det vore så..

Ja, det är precis så det är. Du får hela spelet när det är klart men ingen uppdatering som kommer när spelet släppts. Köpte man det under alphan så får man uppdateringar gratis även om 10 år ifall det kommer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så man betalar mer men får ej uppdateringarna?

Typ, ja. Fattar inte det heller men det var typ något med licenseringen som behövde ändras, men ärsom han hade lovat oss som köpte under Alphan att vi skulle få alla DLC's så var han ju tvungen att hålla det annars skulle vi kunna stämma han osv..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker denhär tråden kan låsas nu, på grund av att vi har fått ett minecraft forum (at last) och behöver ingen minecraft tråd längre

 

Anmäler OP

Så vi kan inte ha en fri diskussion om Minecraft i denna tråd? Denna kan ju används som en hjälp-tråd etc, onödigt att låsa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Minecraft har världens sämsta grafik men man fastnar för spelet även fast grafiken är dålig. Minecraft är jätte roligt när man använder InvEdit, mods och MCEdit på single player och en egen server med mods på multiplayer. Jag har spelat minecraft sen 1-2 dagar efter halloween updaten som gjorde att jag köpte spelet. Innan körde jag en piratkopierad alpha men jag ville kunna spela online och få den uppdateringen så jag köpte spelet och fick med min bror på det. Nu spelar min bror, morbror, mamma, klasskompis, min brors klasskompis och en släktings bror. Alla utom min mamma sitter fast för spelet och kan inte sluta. Vi har haft dagar då vi spelar 1-2 dagar 24h. Förra veckan spelade jag direkt när jag kom hem tills jag skulle lägga mig med några CoD (Call of Duty) pauser, toalett pauser och självklart mat pauser. Jag har en server uppe varanan vecka (inte denna) från ca 15:00 till 22:00 ibland sker det förändringar och varje helg är den öppen dygnet runt. På servern är ja, min bror och min klasskompis inne oftast och servern äger jag men den ägs 15% av fuska.nu. På servern är /give tillåtet för op:s och så fort man säger t.e.x "Jag vill ha 900 cobblestone" så kommer en av våra op:s ge dig det du bad om dvs 900 cobblestones. Vi använder hMod, MoveCraft, NPC, LWC, CraftBook, DeathNotify, Apocalypse, hSpleef, BlockBall, WorldGuard och Team Deathmatch och snart Gun Mod.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minecraft har världens sämsta grafik men man fastnar för spelet även fast grafiken är dålig. Minecraft är jätte roligt när man använder InvEdit, mods och MCEdit på single player och en egen server med mods på multiplayer. Jag har spelat minecraft sen 1-2 dagar efter halloween updaten som gjorde att jag köpte spelet. Innan körde jag en piratkopierad alpha men jag ville kunna spela online och få den uppdateringen så jag köpte spelet och fick med min bror på det. Nu spelar min bror, morbror, mamma, klasskompis, min brors klasskompis och en släktings bror. Alla utom min mamma sitter fast för spelet och kan inte sluta. Vi har haft dagar då vi spelar 1-2 dagar 24h. Förra veckan spelade jag direkt när jag kom hem tills jag skulle lägga mig med några CoD (Call of Duty) pauser, toalett pauser och självklart mat pauser. Jag har en server uppe varanan vecka (inte denna) från ca 15:00 till 22:00 ibland sker det förändringar och varje helg är den öppen dygnet runt. På servern är ja, min bror och min klasskompis inne oftast och servern äger jag men den ägs 15% av fuska.nu. På servern är /give tillåtet för op:s och så fort man säger t.e.x "Jag vill ha 900 cobblestone" så kommer en av våra op:s ge dig det du bad om dvs 900 cobblestones. Vi använder hMod, MoveCraft, NPC, LWC, CraftBook, DeathNotify, Apocalypse, hSpleef, BlockBall, WorldGuard och Team Deathmatch och snart Gun Mod.

Det är grafiken som gör Minecraft till vad det är. Och, hade grafiken vart i klass som Crysis så hade det varit att misshandla din dator.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...