CeZ Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Mob spawners är väl sånna som finns i dungeons? Alltså ett litet ställe i en grotta där väggarna är täckta med mossa och så står det en typ brinnande bur i mitten som spawnar monster tills du slår sönder den. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Mob spawners är väl sånna som finns i dungeons? Alltså ett litet ställe i en grotta där väggarna är täckta med mossa och så står det en typ brinnande bur i mitten som spawnar monster tills du slår sönder den.Dom finns i dungeons ja, och väggarna är täckta med mossy cobble stone.Den spawnar bara mobs om du inte har på peaceful men annars stämmer allt det, men istället för att slå sönder den kan man göra en fälla av det med hjälp av en fors men jag ska nog börja andvända kaktusar Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Mob spawners är väl sånna som finns i dungeons? Alltså ett litet ställe i en grotta där väggarna är täckta med mossa och så står det en typ brinnande bur i mitten som spawnar monster tills du slår sönder den.Dom finns i dungeons ja, och väggarna är täckta med mossy cobble stone.Den spawnar bara mobs om du inte har på peaceful men annars stämmer allt det, men istället för att slå sönder den kan man göra en fälla av det med hjälp av en fors men jag ska nog börja andvända kaktusar Eller, så placerar man bara "Torches" på vardera sidor så kan den inte spawna några mobs. Btw, använd inte Cacti då dessa förstör items som nuddar dom. Använd hellre massa vatten så mobsen drunknar eller så kan du använda dig av lava. Kan lägga upp 2 tutorials till hur man gör dessa två då jag finner de som finns på YouTube väldigt dåligt gjorda. Och kors förekommer även i mina världar. Dock brukar jag förstöra dom då jag hatar dom :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Mob spawners är väl sånna som finns i dungeons? Alltså ett litet ställe i en grotta där väggarna är täckta med mossa och så står det en typ brinnande bur i mitten som spawnar monster tills du slår sönder den. Dom finns i dungeons ja, och väggarna är täckta med mossy cobble stone.Den spawnar bara mobs om du inte har på peaceful men annars stämmer allt det, men istället för att slå sönder den kan man göra en fälla av det med hjälp av en fors men jag ska nog börja andvända kaktusar Eller, så placerar man bara "Torches" på vardera sidor så kan den inte spawna några mobs. Btw, använd inte Cacti då dessa förstör items som nuddar dom. Använd hellre massa vatten så mobsen drunknar eller så kan du använda dig av lava. Kan lägga upp 2 tutorials till hur man gör dessa två då jag finner de som finns på YouTube väldigt dåligt gjorda. Och kors förekommer även i mina världar. Dock brukar jag förstöra dom då jag hatar dom :) Men lava funkar väl inte? då förstör väl allt? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Mob spawners är väl sånna som finns i dungeons? Alltså ett litet ställe i en grotta där väggarna är täckta med mossa och så står det en typ brinnande bur i mitten som spawnar monster tills du slår sönder den. Dom finns i dungeons ja, och väggarna är täckta med mossy cobble stone.Den spawnar bara mobs om du inte har på peaceful men annars stämmer allt det, men istället för att slå sönder den kan man göra en fälla av det med hjälp av en fors men jag ska nog börja andvända kaktusar Eller, så placerar man bara "Torches" på vardera sidor så kan den inte spawna några mobs. Btw, använd inte Cacti då dessa förstör items som nuddar dom. Använd hellre massa vatten så mobsen drunknar eller så kan du använda dig av lava. Kan lägga upp 2 tutorials till hur man gör dessa två då jag finner de som finns på YouTube väldigt dåligt gjorda. Och kors förekommer även i mina världar. Dock brukar jag förstöra dom då jag hatar dom :) Men lava funkar väl inte? då förstör väl allt? Inte om man gör det på ett speciellt sätt :)Kommer lägga upp en guide i Minecraft gruppen snart, så om du vill så kan jag lägga in dig Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 28 December 2010 Rapport Dela Skrivet 28 December 2010 Gillar betan, fast en del buggar måste bli fixade :/ På MP så får jag ett hål rakt ner i marken, och då kan jag se allt där nere. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 29 December 2010 Rapport Dela Skrivet 29 December 2010 Gillar betan, fast en del buggar måste bli fixade :/ På MP så får jag ett hål rakt ner i marken, och då kan jag se allt där nere.Om du menar att det typ blir grått/blått så har den buggen funnits otroligt länge för mig och mina polare när vi spawnar på MP. Dock ser jag inget problem med det då det fortfarande är BETA. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 29 December 2010 Rapport Dela Skrivet 29 December 2010 Ladda ner min sparfil för fan, vill visa vad jag byggt/samlat på mig. Inga fusk/moddar/inventoryhacks har använts, och ändå ser lagret med alla kistor ut som att jag hade använt sånt. Stolt. Nedladdningslänk Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 29 December 2010 Rapport Dela Skrivet 29 December 2010 Det är inte så att du lirat en stund? ^^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 29 December 2010 Rapport Dela Skrivet 29 December 2010 Det är inte så att du lirat en stund? ^^Till och från i typ två månader på den filen :visslar: Har varit lite slö. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 29 December 2010 Rapport Dela Skrivet 29 December 2010 Det är inte så att du lirat en stund? ^^Till och från i typ två månader på den filen :visslar: Har varit lite slö. Den var nice i alla fall. (: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 30 December 2010 Rapport Dela Skrivet 30 December 2010 Gillar betan, fast en del buggar måste bli fixade :/ På MP så får jag ett hål rakt ner i marken, och då kan jag se allt där nere.Om du menar att det typ blir grått/blått så har den buggen funnits otroligt länge för mig och mina polare när vi spawnar på MP. Dock ser jag inget problem med det då det fortfarande är BETA. Nej menar att det blir ett hål RAKT ner i marken och det är 8x8 block stort. Ladda ner min sparfil för fan, vill visa vad jag byggt/samlat på mig.Inga fusk/moddar/inventoryhacks har använts, och ändå ser lagretmed alla kistor ut som att jag hade använt sånt. Stolt.NedladdningslänkSnyggt, gillart! :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg