Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

• Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Ka_Sin
Skrivet

eee... få se nu... så är det en "bug" eller ett virus!

Vad kan hända om man får den då? :huh:

Skrivet

Det e en bug!

Om du hittar den kan du fuska med den!

men om du fångar den kan dit spar bli förstört!!!

Men on du ger den en rare candy blir det e kangaskan men vatergun, vatergun och skyattack

Gäst Ka_Sin
Skrivet

aha :blink:

och det finns bara på blå/röd och gul eller?

Skrivet

bara till blå och röd vad jag vet.

missingno är en bug, den ska egentligen vara en pokemon, men de saknas data om den (därigenom namnet missingno - missing number), den gjör att alla dina items på plats 6 blir dublerade till 128 eller nåt sånt, om du fångar den och har den med dig, så kommer alla dina motsåndare och pokemon du möter, kommer deas bild att bli helt fukad, de kommer se ut ungefär som om du har dagit bilden... klippt den i 6 - 8 bitar på höjden.. och sen möblerat om dom.

Gäst Donald Duck
Skrivet

det förstör din gameboy

förstör ditt pokemon spel

det är virus

det blir hackit

Skrivet

bara till blå och röd vad jag vet.

missingno är en bug, den ska egentligen vara en pokemon, men de saknas data om den (därigenom namnet missingno - missing number), den gjör att alla dina items på plats 6 blir dublerade till 128 eller nåt sånt, om du fångar den och har den med dig, så kommer alla dina motsåndare och pokemon du möter, kommer deas bild att bli helt fukad, de kommer se ut ungefär som om du har dagit bilden... klippt den i 6 - 8 bitar på höjden.. och sen möblerat om dom.

OK, här är svaret om Missing NO.

Missing NO betyder Missing Number, och om den var gjord av flit för att vara ett fusk, för att den skulle föreställa en ny Pokémon som blev misslyckad eller om den är helt enkelt en bug vet ingen, förutom programmerarna själva.

Den dyker upp vid Cinnabar Island i Pokémon Yellow, Red och Blue och den är suddig - eller ser ut som ett spöke i Lavender Town's spöktorn innan du får den där Silph Key eller vad den nu heter. Den är antingen på level 0 (vilket är omöjligt) eller på vilken level som helst. Den är antingen ursvår att besegra eller så besegras den vid första attacken! Jag rekommenderar högt att man inte fångar den. Spelet brukar oftast hacka eller helt enkelt inte låta dig spela det så fort du fångat det, så det är bättre om du besegrar den. Om man sätter en sak man vill ha 128 av som sitt sjätte item i listan, så händer det. Det är alltså en sak du får nytta av och som samtidigt sätter dig i en stor gåta:

Var Missing NO gjord med flit, eller är den enbart en bug?

Gäst Ka_Sin
Skrivet

jag tror den är av flit!

Och jag vet vad det är för något...

Har själv möt den flera gågner.

(bara sett inte besegratt)

• Skapa ny...