Kevve Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 Jag behöver verkligen en ny dator, eller rättare sagt nya delar att spela Wow med. Jag har klarat mig ganska bra fram tills nu, men när jag raidade Putricide och jag fick fryslagg så jag inte hann springa bort ifrån malleable goo så kände jag att nu är det nog. Just nu har jag ett moderkort med socket 775 (tror jag) och en processor med 2.0ghz dual corem 2gb ram och ett Nvidia Geforce 9400GT. Jag kollade i burken och försökte få tag i hur starkt mitt nätagg var, och vad jag hittade var 220-230v, vilket inte ens är nära nog att hålla uppe lite bättre delar. I alla fall, allt är en uppgradering till min dator kan man säga. Jag bryr mig inte om vilka grafikinställningar jag kör, men jag vill ha iallafall 30fps i 25-man raids med allt avstängt utan projected textures och spell details. Jag har inte så mycket pengar just nu, vilket är varför jag bara ställer ganska låga krav. Vad jag vill ha hjälp med här är ett paket som uppfyller mina krav att kunna spela wow i 25-mans med ~30fps med alla lägsta inställningar. Så lågt pris som möjligt uppskattas. Vad jag absolut vill ha är processor, moderkort och ram minnen (helst 4gb) eftersom jag delvis kan klara mig med mitt gamla 9400GT om jag ska köra på lägsta inställningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 "Styrkan" på ett nätagg räknas inte i spänning, utan i effekt. Tycker dock att du kassera datorn och köpa allt nytt. Säg hur mycket du kan tänka dig lägga ut så blir det mycket lättare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 19 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 "Styrkan" på ett nätagg räknas inte i spänning, utan i effekt. Tycker dock att du kassera datorn och köpa allt nytt. Säg hur mycket du kan tänka dig lägga ut så blir det mycket lättare. Jag vet inte hur mycket jag kan tänka mig att lägga ut, då jag inte har tillgång till alls mycket pengar. Just nu har jag bara cirka 500kr, men jag skulle helst inte vilja lägga ut mer än 4000kr eftersom det skulle ta alldeles för långt tid för mig att samla ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 19 September 2010 Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 (redigerat) Testade att sätta ihop lite delar snabbt bara. Alla delar finns på inet. Den ska nog klara alla dina krav. Redigerat 19 September 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 19 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 September 2010 Testade att sätta ihop lite delar snabbt bara. Alla delar finns på inet. Den ska nog klara alla dina krav.Jag har både ett chassi och en hårddisk. Ser ingen mening med att köpa fler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 20 September 2010 Rapport Dela Skrivet 20 September 2010 Okej, då behöver du ju inte det. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 21 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2010 (redigerat) Jag behöver fortfarande hjälp. Jag har inte alls mycket pengar att lägga ut, men som sagt så är mitt enda krav att kunna spela wow på lägsta inställningar med projected textures och spell details på. Jag tänkte mig en AMD Athlon II X3 processor, men något billigt moderkort, 4 gb ram och ett 450w nätagg. Borde inte kosta över 3000kr om jag har tur. Dessa tillsammans med ett gammalt nvidia geforce 9400GT borde väl klara av Wow med lägsta inställningar i 25 mans? 1920x1080 pixlar upplösning såklart. Redigerat 21 September 2010 av Critical Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.