Gäst juniorjesper Skrivet 25 September 2010 Rapport Dela Skrivet 25 September 2010 Hejsan. Det var så att när jag köpte min dator så följde det med Windows 7 Home Premium 64 Bit, Men sen laddade jag ner Ultimate x64 för det följde inte med någon skiva när jag köpte datorn. Men nu har jag virus och vill inte ha piratkopierat OS, men om jag kanske laddar ner Win 7 Home Premium 64 och kan jag använda min kod då som står under datorn? Och kan jag ladda ner Win 7 Home Premium gratis någonstans (lagligt) och använda koden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 25 September 2010 Rapport Dela Skrivet 25 September 2010 Hejsan. Det var så att när jag köpte min dator så följde det med Windows 7 Home Premium 64 Bit, Men sen laddade jag ner Ultimate x64 för det följde inte med någon skiva när jag köpte datorn. Men nu har jag virus och vill inte ha piratkopierat OS, men om jag kanske laddar ner Win 7 Home Premium 64 och kan jag använda min kod då som står under datorn? Och kan jag ladda ner Win 7 Home Premium gratis någonstans (lagligt) och använda koden? http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-7?os=nonwin7 Annars får du fråga någon annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 4 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2010 fick du nån recovery cd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 4 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2010 Man får väll inte ens prata om "piratkopiering" på fuska.se?-.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst juniorjesper Skrivet 5 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 Man får väll inte ens prata om "piratkopiering" på fuska.se?-.-Det är väl inte piratkopiering om jag redan har en äkta kod? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 5 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 men koden är nog för datortillverkarens w7 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
marz231 Skrivet 6 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2010 När man köper en dator och får med ett OS så gäller koden det OSet och inget annat, du kan inte använda en Windows 7 Home Premium 64 Bits kod till Windows 7 Ultimate 64bits. Om du nu inte har fått en "master" kod, vilket verkar ganska otroligt eftersom dom kostar x antal hundratusen kr om året beroende på vad dom är till för. Vart köpte du datorn? Du bör ha fått med en skiva för ominstallation. Om du inte har fått detta skulle jag ringa företaget och be om en skiva, om jag var du :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.