Hoppa till innehåll

Formatera


Gäst juniorjesper
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst juniorjesper

Hejsan. Det var så att när jag köpte min dator så följde det med Windows 7 Home Premium 64 Bit, Men sen laddade jag ner Ultimate x64 för det följde inte med någon skiva när jag köpte datorn. Men nu har jag virus och vill inte ha piratkopierat OS, men om jag kanske laddar ner Win 7 Home Premium 64 och kan jag använda min kod då som står under datorn? Och kan jag ladda ner Win 7 Home Premium gratis någonstans (lagligt) och använda koden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan. Det var så att när jag köpte min dator så följde det med Windows 7 Home Premium 64 Bit, Men sen laddade jag ner Ultimate x64 för det följde inte med någon skiva när jag köpte datorn. Men nu har jag virus och vill inte ha piratkopierat OS, men om jag kanske laddar ner Win 7 Home Premium 64 och kan jag använda min kod då som står under datorn? Och kan jag ladda ner Win 7 Home Premium gratis någonstans (lagligt) och använda koden?

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-7?os=nonwin7

 

Annars får du fråga någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

När man köper en dator och får med ett OS så gäller koden det OSet och inget annat, du kan inte använda en Windows 7 Home Premium 64 Bits kod till Windows 7 Ultimate 64bits. Om du nu inte har fått en "master" kod, vilket verkar ganska otroligt eftersom dom kostar x antal hundratusen kr om året beroende på vad dom är till för.

 

Vart köpte du datorn? Du bör ha fått med en skiva för ominstallation.

 

Om du inte har fått detta skulle jag ringa företaget och be om en skiva, om jag var du :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...