Hoppa till innehåll

Dags Att Köpa Ny Förstärkare

Fjeddo

Rekommendera inlägg

Det beror på vad du spelar för sorts musik, med 2500-3000kr kommer du inte så väldigt långt dock.

Jag har själv en Peavey Vypyr 30w som jag är nöjd med, det är en bra "nybörjar amp". Men jag föredrar rörförstärkare, men då måste man betala mera också. Vypyr är en bra förstärkare för priset.

Men som sagt, om du berättar hurudan stil du spelar så kanske jag kan hjälpa dig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min budget har blivit lite mindre, nu har jag bara ca 2000kr till förstärkaren. Jag vill alltså inte ha någon värsting , bara nån som duger till att spela hemma lite då och då. Jag spelar all sorts musik.

Jag lyckades prruta på Ramus Musik, vi kom fram till att jag skulle få köpa den här för 2000kr: http://www.essmusic.se/Vox-VT30-Gitarrf-rst-rkare-30w om jag hämtaden den den här veckan. Är det ett bra köp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fan ee beror ju på lite var du ska använda stärkaren också. 30 watt innebär inte jättemycket kräm. stärkare med massa inbyggda effekter brukar inte heller vara de bästa (åtminstone säger mina personliga erfarenheter detta).

nu har jag bara spelat på denna någon gång, och kommer inte riktigt ihåg hur bra den lät i förhållande till pris, men vet att många köper denna ändå;

http://www.thomann.de/se/fender_fm212r_egitarrencombo.htm

kolla om det finns något bra test på tuben

lycka till med köpet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...