Fjeddo Skrivet 29 September 2010 Rapport Dela Skrivet 29 September 2010 (redigerat) Hej igen! Nu har det även blivit dags att köpa en ny förstärkare till elgitarren. Maxpris 2500-3000kr, tips? :) Redigerat 29 September 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 29 September 2010 Rapport Dela Skrivet 29 September 2010 Om du ska spela rätt tung metal osv, så är det viktigt med en bra förstärkare också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 29 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 29 September 2010 Ändrade planer. Pga att jag ska få låna min brorsas förra gitarr (som jag trodde han hade sålt) så ska jag köpa ny förstärkare. Pris 2500-3000kr. Tips? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 4 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2010 Det beror på vad du spelar för sorts musik, med 2500-3000kr kommer du inte så väldigt långt dock. Jag har själv en Peavey Vypyr 30w som jag är nöjd med, det är en bra "nybörjar amp". Men jag föredrar rörförstärkare, men då måste man betala mera också. Vypyr är en bra förstärkare för priset. Men som sagt, om du berättar hurudan stil du spelar så kanske jag kan hjälpa dig mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hoonigan Skrivet 4 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2010 http://www.thomann.de/se/zoom_g21nu.htm jag köpte en sån och en laney förstärkare för ungefär 3500kr. förstärkaren suger utan den, men med pedalen så kan jag få fram nästan vilket ljud jag vill:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 4 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2010 Min budget har blivit lite mindre, nu har jag bara ca 2000kr till förstärkaren. Jag vill alltså inte ha någon värsting , bara nån som duger till att spela hemma lite då och då. Jag spelar all sorts musik. Jag lyckades prruta på Ramus Musik, vi kom fram till att jag skulle få köpa den här för 2000kr: http://www.essmusic.se/Vox-VT30-Gitarrf-rst-rkare-30w om jag hämtaden den den här veckan. Är det ett bra köp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 4 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2010 fan ee beror ju på lite var du ska använda stärkaren också. 30 watt innebär inte jättemycket kräm. stärkare med massa inbyggda effekter brukar inte heller vara de bästa (åtminstone säger mina personliga erfarenheter detta). nu har jag bara spelat på denna någon gång, och kommer inte riktigt ihåg hur bra den lät i förhållande till pris, men vet att många köper denna ändå; http://www.thomann.de/se/fender_fm212r_egitarrencombo.htm kolla om det finns något bra test på tuben lycka till med köpet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 4 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2010 Den verkar vara riktigt bra faktiskt för det priset. Har själv inte testat någon Vox amp, men denna verkar riktigt prisvärd. Du kan ju pröva med att googla runt lite och kolla vad folk har skrivit om den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 4 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2010 Den verkar vara ganska populär. När jag provspelade den så tyckte jag att det lät helt okej. :) Det blir nog den om det inte kommer några fler invändningar. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arako Skrivet 4 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2010 Jag har en sådan Vox, är ganska nöjd med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 5 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2010 Okej. Jag köper nog den då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.