Hoppa till innehåll

Trimma / (tweaka) ?

Gäst Dreamhacker

Rekommendera inlägg

Gäst Dreamhacker
Skrivet

Sökte vad skillnaden var på home premium och ultimate.

Detta var svaret:

Det kanske är lite svårt att svara på den här frågan eftersom den enda versionen av Windowds 7 som finns tillgängnlig, vad jag vet, är Win 7 RC Ultimate. Det finns sålledes ingen som har provat Home Edition än. Så du får glatt vänta tills det börjar säljas.

"Run many Windows XP productivity programs in Windows XP Mode. " - Det är är en sjukt bra grej som jag definitivt skulle sakna eftersom jag har gamla pluggar som bara funkar i Win XP.

En hårdvarutillverkare som enbart gör produkter för Ultimate versionen är nog rätt illa ute. Har mycket svårt att se någon skillnad mellan versionerna på den punkten.

Sen det där med minne vet jag faktiskt inte, men är det någon skillnad så ligger den nog ändå på så höga nivåer att det inte är någonting man ens behöver tänka på.

edit: Den anledningen som bäst motiverar att köra Ultimate är väl att man kan tweaka å trimma systemet på en lite djupare nivå, om man nu tycker det är nödvändigt.

Hur trimmar man ultimate? (WINDOWS 7 64-bit)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...