Gäst Dreamhacker Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 (redigerat) Tjena ska jag välja intel eller amd? CPU-_- Tar andra frågar på samma gång :D, Ska jag ha 2 graffikkort?. Eller onödigt?. Vilken Cpu cooler ska jag ha? Vilket case?. Vill att det ska kyla bra :D Eller kan ni lgga ihop en åt mig?. (dator) Bra kylning osv... Snabb, Bra Graff.... Ska kunna köra allt detta på VERY HIGH. GTA IV. Counter-Strike: Source och 1.6, Battlefield 2 Och många fler spel... På Very high som sagt (LAGG FRITT). Ska vara snygga textures osv... Redigerat 20 Oktober 2010 av Dreamhacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 (redigerat) Intel i7 ! Amd suger i jämnförelse mot Intel i7! Sedan kör man på ett grafikkort. Crossfire kör man om man har en äldre dator man vill uppgradera eller om man bygger en versting etc. Eller sli såklart om det är Nvidia! Som grafikkort är det bara köra på den bästa du har råd med. Tänk på att om du köper en amd så ska du köra på ett ati grafikkort! Då de flesta amd moderkort stödjer ati mycket bättre än Nvidia! Redigerat 21 Oktober 2010 av pong218 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 (redigerat) Budget? http://www.inet.se/artikel/5321472/noctua-nh-d14-140mm-flakt edit; då kan du köra på http://www.inet.se/artikel/5408922/gigabyt...0mb-inkl-mafia2 och skippa ssdn, samt skulle jag skippat kylningen om du inte tänkt överklocka Redigerat 20 Oktober 2010 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 (redigerat) min budget är 6000 - 10 000 inte mer. Jag har Hårddisk och dvd brännare. Och ram-minne om det inte är nåt mer än värsting värsting, Redigerat 20 Oktober 2010 av Dreamhacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 GTA IV på max kräver en massa grafikkraft - Jag kör med 5870 1 Gb maxar det endå inte ... drawing distance och det äter upp grafikkens minne. Skulle tro att 2 gb krävs för att maxa de. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Men tror ni at ni kan läga ihop en sådan dator som maxar?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 min budget är 6000 - 10 000 inte mer. Jag har Hårddisk och dvd brännare. Och ram-minne om det inte är nåt mer än värsting värsting, Om du nu har hårddisken redan, berätta vilken den är så att man kan bygga ihop datorn så alla delar passar då :)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 (redigerat) Hur ska jag kolla. Jag har ju en märkesdator. Redigerat 20 Oktober 2010 av Dreamhacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 (redigerat) Ska du använda dig utav en gammal hårddisk då alltså? Ta ut skiten och kolla vad det är isåfall då :). För att man ska kunna bygga ihop en så bra dator som möjligt så behöver man ju veta exakta delarna för att få en så bra dator som möjligt.. Redigerat 20 Oktober 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 (redigerat) k ska kolla. ;) SEAGATE BARRACUDA 7200.12 http://www.inet.se/artikel/4303489/1tb-sea...7200-12-sata-ii Redigerat 20 Oktober 2010 av Dreamhacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Intel i7 eller i5 ! Amd suger i jämnförelse mot Intel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 kan ni lägga ihop en dator nu eller?. nu vet ni vad jag har för Hårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.