Hoppa till innehåll

Facebookrape.se


Caspian
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

Jag skulle vilja ha lite feedback på min nyöppnade sida FacebookRape.se. Tanken är att man ska kunna ladda upp sina "Facerapes" och ta del utav andras.

 

Sidan är byggd i Wordpress så det är främst användarkänslan samt utseendet som jag vill ha feedback på. Ni får dessutom mer än gärna komma med förslag och tips på förbättringar och funktioner som borde läggas till! :)

 

Ni på Fuska.se brukar ju kunna vara riktigt kreativa så det ska bli kul att höra vad ni har för synpunkter :lol:

 

Vad är en Facerape?

 

- En "Facerape" är när man skriver något i en annan persons status om denne har glömt att logga ut från Facebook. Det är givetvis något humoristiskt och något som personen förmodligen aldrig hade skrivit själv ;D

 

Tacksam för Feedback och testa gärna sidan! Jag blir jätteglad om ni delar med er utav era Facerapes och laddar upp dem på sidan.

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På bilderna för rullande, så bör man kunna trycka på bilden, för att sedan välja nästa eller bakåt. Nu måste man gå in för att sedan gå ut för att se nästa bild.

 

På slide, när man då trycker på nästa bild, så ser det ut som bilden zoomas in. I Opera.

 

Edit - jag tar tillbaka det första jag sa, men om man tryckte på en bild först så verkade det bli så att man kom till storläget direkt. Man borde komma till stället så man kan byta bild.

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På bilderna för rullande, så bör man kunna trycka på bilden, för att sedan välja nästa eller bakåt. Nu måste man gå in för att sedan gå ut för att se nästa bild.

 

På slide, när man då trycker på nästa bild, så ser det ut som bilden zoomas in. I Opera.

 

Edit - jag tar tillbaka det första jag sa, men om man tryckte på en bild först så verkade det bli så att man kom till storläget direkt. Man borde komma till stället så man kan byta bild.

Tack för feedbacken! :D

Jag håller absolut med dig om att själva visningslägena inte är dem bästa - Jag har sökt efter bättre lösningar men kunde tyvärr inte hitta någonting som fungerade bra. Jag hittade en snygg visningsfunktion som var specialdesignat för det plugin jag använder, men oturligt nog ( <_< ) så hade det inte stöd för den nyaste versionen utav Wordpress.

 

Så fort det kommer bättre lösningar så kommer jag dock byta upp mig direkt! :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har köpt en domän. Designen har du tagit ifrån http://digitalnature.ro/ och bilderna är uppladdade med ett galleri som du inte har gjort själv. Finns inget mer att ge feedback på.

Haha, jag anade att det skulle komma ett inlägg som detta :lol: Och om sanningen ska fram så påvisar det bara att du inte kan ett skit om Web development.

 

Jag var som dig en gång i tiden, tills jag insåg att det inte är värt att uppfinna hjulet på nytt: Wordpress är idag världens bästa CMS. När man använder Wordpress så försöker man inte ta äran för backend - Utan för innehållet. Innehållet är det som räknas och användarkänslan är än mer viktigt.

 

Detsamma gäller designen: Om jag hade velat, så hade jag självklart kunnat snickra ihop en skitful design själv, ELLER köpt en svindyr som är helt unik. Jag valde inget av alternativen, för jag är ingen idiot.

 

Inlägg som ditt är patetiska och jag hoppas att jag slipper lägga ner mer energi på liknande inlägg.

 

Detta är inte för att jag inte tål kritik, jag tar gladeligen emot konstruktiv kritik - Men ord som bara kastas ur munnen enbart för att personen i fråga vill vara otrevlig har jag inget för.

 

Jag skriver för övrigt tydligt att jag använder Wordpress och vill ha feedback på användarkänslan och utseendet (och med utseendet menar jag hur menyn är utformad, hur funktionerna ligger på sidan och så vidare) - Kan du läsa?

Redigerat av Caspian
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har köpt en domän. Designen har du tagit ifrån http://digitalnature.ro/ och bilderna är uppladdade med ett galleri som du inte har gjort själv. Finns inget mer att ge feedback på.

Haha, jag anade att det skulle komma ett inlägg som detta :lol: Och om sanningen ska fram så påvisar det bara att du inte kan ett skit om Web development.

 

Jag var som dig en gång i tiden, tills jag insåg att det inte är värt att uppfinna hjulet på nytt: Wordpress är idag världens bästa CMS. När man använder Wordpress så försöker man inte ta äran för backend - Utan för innehållet. Innehållet är det som räknas och användarkänslan är än mer viktigt.

 

Detsamma gäller designen: Om jag hade velat, så hade jag självklart kunnat snickra ihop en skitful design själv, ELLER köpt en svindyr som är helt unik. Jag valde inget av alternativen, för jag är ingen idiot.

 

Inlägg som ditt är patetiska och jag hoppas att jag slipper lägga ner mer energi på liknande inlägg.

 

Detta är inte för att jag inte tål kritik, jag tar gladeligen emot konstruktiv kritik - Men ord som bara kastas ur munnen enbart för att personen i fråga vill vara otrevlig har jag inget för.

 

Jag skriver för övrigt tydligt att jag använder Wordpress och vill ha feedback på användarkänslan och utseendet (och med utseendet menar jag hur menyn är utformad, hur funktionerna ligger på sidan och så vidare) - Kan du läsa?

 

Ta't lugnt. Du sa bara att du ville ha feedback på utseendet, vilket jag tar som designen. Inte vart allt ligger. Jag kan inte ge dig feedback på mer än det, och att du kanske borde utöka din FAQ lite, eftersom att jag inte använder facebook.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Designen finns inte så mycket att kommentera. Wordpress med nedladdat skin. Låter bli att säga något om det då en 10 åring kan sätta upp en.

 

Hursomhelst är din idé är något originell, beroende på hur man ser det. Det finns flera sidor där man kan ladda upp bilder på "failposter" och andra roliga bilder. Dock har jag inte sett någon dedikerad till facebook posts.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har köpt en domän. Designen har du tagit ifrån http://digitalnature.ro/ och bilderna är uppladdade med ett galleri som du inte har gjort själv. Finns inget mer att ge feedback på.

Haha, jag anade att det skulle komma ett inlägg som detta :lol: Och om sanningen ska fram så påvisar det bara att du inte kan ett skit om Web development.

 

Jag var som dig en gång i tiden, tills jag insåg att det inte är värt att uppfinna hjulet på nytt: Wordpress är idag världens bästa CMS. När man använder Wordpress så försöker man inte ta äran för backend - Utan för innehållet. Innehållet är det som räknas och användarkänslan är än mer viktigt.

 

Detsamma gäller designen: Om jag hade velat, så hade jag självklart kunnat snickra ihop en skitful design själv, ELLER köpt en svindyr som är helt unik. Jag valde inget av alternativen, för jag är ingen idiot.

 

Inlägg som ditt är patetiska och jag hoppas att jag slipper lägga ner mer energi på liknande inlägg.

 

Detta är inte för att jag inte tål kritik, jag tar gladeligen emot konstruktiv kritik - Men ord som bara kastas ur munnen enbart för att personen i fråga vill vara otrevlig har jag inget för.

 

Jag skriver för övrigt tydligt att jag använder Wordpress och vill ha feedback på användarkänslan och utseendet (och med utseendet menar jag hur menyn är utformad, hur funktionerna ligger på sidan och så vidare) - Kan du läsa?

 

Sant det du säger. Vad man väljer att göra oberoende kunnande beror på vad man har till hands, vad man vill uppnå, vilken deadline man har och främst på flexibiliteten för varje enskild projekt. Att slösa tid såvida man inte övar är knappast hållbart i längden, och jobbar man inom webbdesign branschen är det knappast hållbart att uppfinna hjulet på nytt såvida det inte finns vägande skäl för det.

 

Angående din sida så tycker jag att du ska byta bort bloggutséendet på framsidan och istället flytta den till någon undersida. På framsidan kan du ha en liten presentation om vad det är för sida, för jag fick ingen direkt uppfattning kring den saken. Det är trotsallt en sida där du låter folk ladda upp sina egna material, så mitt förslag är att du ger mallen en enklare utséende samtidigt som du sätter uppladdningen och vad som nu hör dit i fokus.

 

... och byt för Guds skull användarnamn. "Admin" låter, och har alltid, låtit oprofessionellt. Och då säger jag inte det för att jag och Michael haft en liten dispyt för nästan sju år sedan. Men ehm, annars ser jag inget fel på idén, jobba på. ;)

Redigerat av Amaterasu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har köpt en domän. Designen har du tagit ifrån http://digitalnature.ro/ och bilderna är uppladdade med ett galleri som du inte har gjort själv. Finns inget mer att ge feedback på.

 

Haha, jag anade att det skulle komma ett inlägg som detta :lol: Och om sanningen ska fram så påvisar det bara att du inte kan ett skit om Web development.

 

Jag var som dig en gång i tiden, tills jag insåg att det inte är värt att uppfinna hjulet på nytt: Wordpress är idag världens bästa CMS. När man använder Wordpress så försöker man inte ta äran för backend - Utan för innehållet. Innehållet är det som räknas och användarkänslan är än mer viktigt.

 

Detsamma gäller designen: Om jag hade velat, så hade jag självklart kunnat snickra ihop en skitful design själv, ELLER köpt en svindyr som är helt unik. Jag valde inget av alternativen, för jag är ingen idiot.

 

Inlägg som ditt är patetiska och jag hoppas att jag slipper lägga ner mer energi på liknande inlägg.

 

Detta är inte för att jag inte tål kritik, jag tar gladeligen emot konstruktiv kritik - Men ord som bara kastas ur munnen enbart för att personen i fråga vill vara otrevlig har jag inget för.

 

Jag skriver för övrigt tydligt att jag använder Wordpress och vill ha feedback på användarkänslan och utseendet (och med utseendet menar jag hur menyn är utformad, hur funktionerna ligger på sidan och så vidare) - Kan du läsa?

 

Sant det du säger. Vad man väljer att göra oberoende kunnande beror på vad man har till hands, vad man vill uppnå, vilken deadline man har och främst på flexibiliteten för varje enskild projekt. Att slösa tid såvida man inte övar är knappast hållbart i längden, och jobbar man inom webbdesign branschen är det knappast hållbart att uppfinna hjulet på nytt såvida det inte finns vägande skäl för det.

 

Angående din sida så tycker jag att du ska byta bort bloggutséendet på framsidan och istället flytta den till någon undersida. På framsidan kan du ha en liten presentation om vad det är för sida, för jag fick ingen direkt uppfattning kring den saken. Det är trotsallt en sida där du låter folk ladda upp sina egna material, så mitt förslag är att du ger mallen en enklare utséende samtidigt som du sätter uppladdningen och vad som nu hör dit i fokus.

 

... och byt för Guds skull användarnamn. "Admin" låter, och har alltid, låtit oprofessionellt. Och då säger jag inte det för att jag och Michael haft en liten dispyt för nästan sju år sedan. Men ehm, annars ser jag inget fel på idén, jobba på. ;)

 

Tack för ditt inlägg! Äntligen någon som tänker som mig. :D

När det gäller bloggutseendet så är det helt klart en bra poäng du har. (Alexander med)

Det var mest en ren slump som gjorde att det blev på det viset - Skrev ett inlägg och tänkte inte på hur jag skulle forma sättet det syns på.

 

Namnet likaså, har inte tänkt på det ;) Får byta till något trevligare :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...