YthaN Skrivet 24 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 Hejsan, När jag ska göra stegar i Valve Hammer Editor så blir det blåa området (som ska bli osynligt när man spelar mappen) svart när jag spelar den. Vet ej vad detta kan bero på och är tacksam för svar. Mvh Y Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 24 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 Sätt den synliga stegen till klassen func_wall och ställ in attributet Render Mode till Solid - no light. Glöm inte att sätta ut ett AAATRIGGER-texturerat block av klassen func_ladder framför den synliga stegen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
YthaN Skrivet 24 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2010 Sätt den synliga stegen till klassen func_wall och ställ in attributet Render Mode till Solid - no light. Glöm inte att sätta ut ett AAATRIGGER-texturerat block av klassen func_ladder framför den synliga stegen. Tack för hjälpen. Jag skulle testa detta men tydligen e det fel på en wad fil jag har. När jag ska remova den i options taben så ser jag inte filken wad fil som e vilken eftersom filvägarna är för långa! Måste jag deleta alla varje gång någon är fel och adda de rätta igen? Detta verkar idiotiskt. Tacksam för svar :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 26 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2010 5. Installera GCFScape och extrahera WADs ifrån "Grid Cache File"(.GCF) filerna. Installera GCFScape v1.8.0 genom att öppna gcfscape180.exe, du förstår nog själv hur man gör här(OBS! Jag rekommenderar inte att du associerar GCFScape med .pak och .wad filer). Starta GCFScape och öppna *\Steam\steamapps\half-life.gcf. Med GCFScape ska du öppna mappen valve och markera decals.wad, halflife.wad, liquids.wad, spraypaint.wad och xeno.wad. Högerklicka på en av de 5 markerade mapparna och tryck på "Extract". I det nya fönstret som kommer upp navigerar du till mappen där du har installerat VHE, skapa där en ny mapp som heter "WADs" eller liknande och extrahera filerna dit(du kan använda en egen mapp om du har en). Nu öppnar du den .GCF fil som hör till det spel du vill göra banor till(om du inte vill göra banor till Half-Life). Extrahera då de .wad filer som du tror man ska använda(OBS! Extrahera inte .wad filer med likadant namn som de du redan har). Gör som förut, tryck på "Extract" när du markerat filerna och välj mappen där du sparade dina .wad filer förra gången. 6. Konfigurera Valve Hammer Editor. ... Tryck på "Textures", och tryck på "Add WAD" knappen. Navigera till dina WADs och markera alla, tryck öppna/open. Tryck nu på "Ok" och jag rekommenderar att du startar om Valve Hammer Editor innan du börjar att göra banor! Källa: mig själv http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=99061 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg