Einar123 Skrivet 26 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2010 Hej! Ska snart köpa en ny dator. Har plockat ihop lite delar från inet.se och undrar nu om ni kan hjälpa till med tips etc. Om det är några delar som inte passar med varandra, om jag kan optimera den bättre för samma summa etc. Tacksam för all hjälp jag får! //Einar Så här ser det ut: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 26 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2010 Du behöver inte så många fläktar om du inte ska överklocka osv. Annars ser det rätt okej ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 26 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2010 Du behöver inte så många fläktar om du inte ska överklocka osv. Annars ser det rätt okej ut. Skadar inte att fylla alla platser för chassi fläktar, påverkar inte processorn jättemycket men resten utav komponenterna eftersom chassit håller sig svalare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2010 955 är prisvärdare än 965'an, jag föreslår att du väljer en 955 AMD och istället köper en ny fläkt till den, från Arctic t.ex, du kommer plågas av Phenom II's originalkylare garanterat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Einar123 Skrivet 27 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2010 Jag bytte processorn till den du sa, Körde med en Noctua NH-U9B SE2 som processorfläkt. Vad tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2010 Får man fråga om du ska överklocka? Annars är det ingen ide med den extra chassifläkten, jag tänkte på grafikkortet för din skull. Visst är 5770 bra och klarar alla spel i dagsläget, du kommer kunna maxa spel som Bc2 t.ex om du bortsett från 16x A.A, men vore jag du hade jag tagit bort chassifläkten och satsat på ett 6850. Den är lite bättre än 5770 i dagsläget, då 6850 är tänkt att ersätta 5750.. Men med att ATI kommer satsa mer på drivrutiner till 6xxx serien hade jag gått på ett 6850 istället. Jag själv som ägare till 5770 har märkt att på dem senaste 2 Catalyst drivrutinerna har inte AMD/ATI lagt till något nytt för 57xx - serien. Annars ser paketet väldigt bra ut. Sen så har komplett ett specialerbjudande för en färdigbyggt dator som kostar en tusen lapp extra, vore jag i din situation och hade en tusenlapp extra hade jag gått på det här http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10444.. Grafikkortet i den lådan presterar bättre än 5770, sen att det är samma specc ungefär i övrigt samt en massa tillbehör som följer med och även en laglig kopia av Windows 7. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Einar123 Skrivet 27 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2010 Kan jag byta ut dom 3 nuvarande fläktarna mot en Noctua NF-P12 1300 Silent Case Fan 120mm? Vinner jag på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2010 Kör på standardfläktarna bara ifall du inte ska klocka var enda komponent på höga nivåer. Ja det är klart att du vinner på det ifall du gör det, det blir svalare i chassin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Einar123 Skrivet 27 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2010 Du tror inte att jag kommer behöva fläktar om jag kör på HD6850 då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 27 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2010 Nej, det behöver du inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2010 Du tror inte att jag kommer behöva fläktar om jag kör på HD6850 då?AMD's kort brukar ligga på 37-43 idle och cirka 50-53 i load, så jag skulle inte säga att du behöver det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Einar123 Skrivet 27 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2010 (redigerat) Kör på HD6850 nu, men undrar en annan grej, Noctua NH-U9B SE2 processorfläkten som jag funderar på att välja, vet ni nåt billigare alternativ som kan ersätta den bra? Tacksam för snabbt svar då jag ska köpa snart! Redigerat 27 Oktober 2010 av Einar123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.