Sawny Skrivet 27 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2010 (redigerat) Har satt ihop en guide för er som skulle villja lära er koda hemsidor. Jag använder mig utav HTML & CSS i guiden. Guiden finns här: http://4morefun.net/index1.php?nid=13 Kritik? Redigerat 25 Juni 2011 av Sawny Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 29 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2010 Guiden är nog riktigt bra för de som precis börjat/r med HTML. Tror dock att de flesta kmr scrolla ner och ta färdiga koden. :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 30 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2010 Guiden är nog riktigt bra för de som precis börjat/r med HTML. Tror dock att de flesta kmr scrolla ner och ta färdiga koden. :lol:Ja visst kan man det om man vill ha en layout.Men tror inte dessa personer vill lära sig HTML :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 30 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2010 (redigerat) Använde faktiskt en del av den här koden för att designa min hemsida =D Tack <3 Redigerat 30 Oktober 2010 av Damel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 31 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2010 Vsg, hoppas du lärde dig ngt på köpet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 2 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 2 November 2010 BUMP. Klistras (a) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 4 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2010 BUMP Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 10 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 November 2010 SUPER BUMP Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 21 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 SUPER MEGA DUPER BUMP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nameless Skrivet 25 November 2010 Rapport Dela Skrivet 25 November 2010 Reagerar på att du kombinerar svenska och engelska i dina id:n och classer. "Ram" kan du gott och väl kalla för wrapper ist. :> "<div id="footer_text">" Text skrivs i <p>, inte <div>. kör en #footer p {kod} ist (då slipper du dessutom tilldela boxen ett id). och slutligen, tänk på särskrivningar. Och så är det ganska drygt att du kör en radbrytning efter varje punkt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 26 November 2010 Rapport Dela Skrivet 26 November 2010 (redigerat) Personligen stör jag mig mycket på hur guiden är skriven. Tycker att dåligt formulerade meningar, särskrivningar, underliga radbyten och förkortningar som t ex "å" och "drf" förstör en i övrigt ganska bra guide. Man behöver inte skriva strikt och perfekt svenska men skrivstilen du valt får det hela att verka väldigt amatörmässigt. Kan även passa på att hålla med ovanstående talare. Tycker att man ska hålla sig till engelska när man namnger div-element i CSS och definitivt inte byta mellan två olika språk. Redigerat 26 November 2010 av maaakus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 7 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2010 Reagerar på att du kombinerar svenska och engelska i dina id:n och classer. "Ram" kan du gott och väl kalla för wrapper ist. :> "<div id="footer_text">" Text skrivs i <p>, inte <div>. kör en #footer p {kod} ist (då slipper du dessutom tilldela boxen ett id). och slutligen, tänk på särskrivningar. Och så är det ganska drygt att du kör en radbrytning efter varje punkt... Tack för tipsen! Numera kör jag #fotter p osv. Vet inte om jag ska uppdatera det. Vet att jag skriver mycket mer särskrivning, svenskan är dum som skahaallaordiettendaord. :( Personligen stör jag mig mycket på hur guiden är skriven. Tycker att dåligt formulerade meningar, särskrivningar, underliga radbyten och förkortningar som t ex "å" och "drf" förstör en i övrigt ganska bra guide. Man behöver inte skriva strikt och perfekt svenska men skrivstilen du valt får det hela att verka väldigt amatörmässigt.Kan även passa på att hålla med ovanstående talare. Tycker att man ska hålla sig till engelska när man namnger div-element i CSS och definitivt inte byta mellan två olika språk. Fixade å och drf samt endel radbrytningar. Tack för att du gillade guiden annars! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.