Hoppa till innehåll

Lär Dig Koda En Layout! Html & Css


Sawny
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Helt ok, men lite knasigt formulerat här och var. Tycker att dessa guider på svenska också är bra http://webbdesigna.se/xhtml.php och http://webbdesigna.se/css.php. Sitter och plöjer dessa just nu, men det är frågan om det inte är enklare att bara installera Wordpress och skaffa en blogg istället? Finns väl en babiljard teman att ladda hem så man slipper skriva kod själv :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Skaffa bara Visual Studio 2010 Ultimate så kan man koda allting så som websidor och nästan allt annat.

Menar du Visual Web Developer 2010? :D

Det finns mycket bättre program för det ändamålet som t.ex Notepad++. En fördel är att det är lätt för nybörjare då man bara behöver dra och släppa komponenter för att placera dom där man vill ha dem. Jag har inte programmet men jag har för mig att det bara stödjer webbprogrammering i ASP.NET?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

 

Menar du Visual Web Developer 2010? :D

Det finns mycket bättre program för det ändamålet som t.ex Notepad++. En fördel är att det är lätt för nybörjare då man bara behöver dra och släppa komponenter för att placera dom där man vill ha dem. Jag har inte programmet men jag har för mig att det bara stödjer webbprogrammering i ASP.NET?

Dra-och-släpp är inte att programmera.

 

Btw håller på med en ny version till sidan, ska få guiden mer lätt läslig då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reagerar på att du kombinerar svenska och engelska i dina id:n och classer. "Ram" kan du gott och väl kalla för wrapper ist. :>

 

"<div id="footer_text">"

 

Text skrivs i <p>, inte <div>. kör en #footer p {kod} ist (då slipper du dessutom tilldela boxen ett id).

 

och slutligen, tänk på särskrivningar. Och så är det ganska drygt att du kör en radbrytning efter varje punkt...

Egentligen "stylas" text med <span class=""></span>, men ok ;) <p> använder du för att göra text-stycken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Otroligt hur denna tråd fortfarande är så högt upp, dött forum? :P

 

Egentligen "stylas" text med <span class=""></span>, men ok ;) <p> använder du för att göra text-stycken.

Hela text stycken stylas med <p></p>. Delar i texten kan stylas med <span></span>.

 

Just den där sidan, det är ju massa små pixlar i bakgrunden. Gör så att min nya Benq skärm flimmrar när man scrollar. Vet någon varför? Är det fel på min tv??

Synvilla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...