Gäst Alol Skrivet 5 November 2010 Rapport Skrivet 5 November 2010 Tjena mors! Nu håller jag på att bli galen! (Redan blivit det trogligt vis) Vi måste ha vårat modem och router i köket bara för att där är det ända uttaget som vi kan få internet ifrån (wtf?!) men telefoner och det funkar i alla uttag. Och alla vet hur mammor är... Dom ska jämt ha det snyggt i huset och det gör mig också galen för dom vill inte han någon sladd som går i hela jävla huset in i mitt rum bara för att jag ska få 100 MB/S. Utan hon vill ha snigel fart (10 mb/s) med vårt jävla trådlösa som ska gå i 300 mb/s!!! Seriusly!!! Hur fan dumma kan mammor vara! Fatar dom inte att INTERNET MED SLAD är GAMERSARNAS BÄSTE VÄN! Vill gärna ha svar snabbt varför eller hur man får internet i alla uttagen! Tack i förskott... Citera
Raptomex Skrivet 5 November 2010 Rapport Skrivet 5 November 2010 Ja modemet bör ju sitta i första jacket, om du har den i ett annat jack så kan till exempel din anslutning blockeras när er hemtelefon ringer. Så, vill du ha modemet i ett jack som är närmre ditt rum så är det bara att dra kablarna. Dock så bör du vända dig till någon som är kunnig inom det. :P Men är det inte bara att du köper en längre nätverkssladd och drar den efter väggen? Jag menar, man märker väl inte om det går en sladd vid listerna? Citera
Gäst pong218 Skrivet 5 November 2010 Rapport Skrivet 5 November 2010 Du kan köra internet via eluttag om det sitter inom samma träd så att säga. Citera
Gäst Alol Skrivet 5 November 2010 Rapport Skrivet 5 November 2010 Ja modemet bör ju sitta i första jacket, om du har den i ett annat jack så kan till exempel din anslutning blockeras när er hemtelefon ringer. Så, vill du ha modemet i ett jack som är närmre ditt rum så är det bara att dra kablarna. Dock så bör du vända dig till någon som är kunnig inom det. :P Men är det inte bara att du köper en längre nätverkssladd och drar den efter väggen? Jag menar, man märker väl inte om det går en sladd vid listerna? Man tackar :) Citera
fishmaster Skrivet 7 November 2010 Rapport Skrivet 7 November 2010 Tjena mors! Nu håller jag på att bli galen! (Redan blivit det trogligt vis) Vi måste ha vårat modem och router i köket bara för att där är det ända uttaget som vi kan få internet ifrån (wtf?!) men telefoner och det funkar i alla uttag. Och alla vet hur mammor är... Dom ska jämt ha det snyggt i huset och det gör mig också galen för dom vill inte han någon sladd som går i hela jävla huset in i mitt rum bara för att jag ska få 100 MB/S. Utan hon vill ha snigel fart (10 mb/s) med vårt jävla trådlösa som ska gå i 300 mb/s!!! Jag fattar inte. Du får 100 mbit (inte megabyte / sec btw) från eran ISP, men det funkar endast från ett uttag i köket (lyckat), men pga sladdar tvingas du använda trådlöst. Hur kan det trådlösa vara endast 10 mbit ner? Om du kopplar en trådlös router kan du nog bibehålla hastigheten utan problem. För övrigt är det bara routern som kan hantera 300 mbit Seriusly!!!Hur fan dumma kan mammor vara! Fatar dom inte att INTERNET MED SLAD är GAMERSARNAS BÄSTE VÄN! Vill gärna ha svar snabbt varför eller hur man får internet i alla uttagen! Tack i förskott... :rolleyes: För övrigt går det ju att dra om ISP-kabeln som går till erat hus, men det vore ett helvetesprojekt. Citera
Gäst siemens_c65 Skrivet 7 November 2010 Rapport Skrivet 7 November 2010 (redigerat) Gratis Spotify Premium! :D *borttaget* Redigerat 8 November 2010 av Nafrali §3.6 Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.