Fjeddo Skrivet 12 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 November 2010 (redigerat) Detta: http://sv.wikipedia.org/wiki/Selektiv_mutismKänns dock inte som att det är det jag har. Ibland kan jag snacka hela tiden, men ibland väljer jag bara att inte snacka så mycket eller inget alls. Svårt att förklara.. Redigerat 12 November 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 12 November 2010 Rapport Dela Skrivet 12 November 2010 Detta: http://sv.wikipedia.org/wiki/Selektiv_mutismVerkar vara exakt samma sak som att vara väldigt blyg Jo, det är nog rätt så samma. Fast detta verkar vara så att det blir någon spärr eller så. "Selektiv mutism liknar till sitt uttryck en svårare form av social fobi, och innebär att den drabbade misslyckas med att prata i vissa sociala sammanhang (exempelvis i skolan eller på släktträffar), samtidigt som den kan fungera helt normalt i andra (hemma eller med trygga personer)." Kan ju vara det, att du pratar med personer du känner dig trygg med eller så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 12 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 November 2010 Men, jag känner mig inte otrygg med någon. Jag pratar med alla som pratar med mig, men jag ser liksom ingen mening med att bara säga något helt random när det blir tyst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 13 November 2010 Rapport Dela Skrivet 13 November 2010 Men, jag känner mig inte otrygg med någon. Jag pratar med alla som pratar med mig, men jag ser liksom ingen mening med att bara säga något helt random när det blir tyst.Håll bara tyst då.. :PHatar personer som måste prata, fett irriterande när dem inte bara kan hålla käften ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 13 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 13 November 2010 Tycker att det blir väldigt pinsamt ibland om man typ bara sitter där helt tyst.. xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 18 November 2010 Rapport Dela Skrivet 18 November 2010 (redigerat) Brorsan jag är typ likadan ju! :huh: Om jag inte har något att säga så är jag tyst, vilket får folk att tro att jag är blyg. Med skolkamrater pratar jag som fan, men när ett par andra kompisar som jag känner utanför skolan börjar snacka om fotboll, så sitter jag mest och lyssnar, slänger in en liten kommentar eller ett skratt. Jag skulle nog ha pratat mycket mer om jag hade vetat något om fotboll eftersom de flesta killar jag känner snackar om det hela tiden. Jag har inte heller så mycket åsikter och idéer och vet inte så mycket om politik, därför är debatt inte heller min grej. Om folk frågar varför jag inte pratar så säger jag bara att jag inte har något att säga. Ibland kanske man borde vara tyst och lyssna istället för att bara prata hela tiden, som vissa gör. B) Redigerat 18 November 2010 av Chilla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 18 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 18 November 2010 Brorsan jag är typ likadan ju! :huh: Om jag inte har något att säga så är jag tyst, vilket får folk att tro att jag är blyg. Med skolkamrater pratar jag som fan, men när ett par andra kompisar som jag känner utanför skolan börjar snacka om fotboll, så sitter jag mest och lyssnar, slänger in en liten kommentar eller ett skratt. Jag skulle nog ha pratat mycket mer om jag hade vetat något om fotboll eftersom de flesta killar jag känner snackar om det hela tiden. Jag har inte heller så mycket åsikter och idéer och vet inte så mycket om politik, därför är debatt inte heller min grej. Om folk frågar varför jag inte pratar så säger jag bara att jag inte har något att säga. Ibland kanske man borde vara tyst och lyssna istället för att bara prata hela tiden, som vissa gör. B) Precis så där är jag! Brukar också svara typ "jag pratar bara när jag har något att säga". Jag tycker bara att det är jobbigt när det blir tyst, alltså när inte heller någon annan pratar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dannoeh Skrivet 20 November 2010 Rapport Dela Skrivet 20 November 2010 asså me osocial menaru att du typ nt har nåra vänner lr att du bara aldrig pratar med ngn ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 20 November 2010 Rapport Dela Skrivet 20 November 2010 Att tala är silver, men att tiga är guld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 asså me osocial menaru att du typ nt har nåra vänner lr att du bara aldrig pratar med ngn ?Jag har vänner, och jag pratar när jag har något att säga. Men det är inte så ofta jag har något att säga. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 22 November 2010 Rapport Dela Skrivet 22 November 2010 (redigerat) asså me osocial menaru att du typ nt har nåra vänner lr att du bara aldrig pratar med ngn ?Jag har vänner, och jag pratar när jag har något att säga. Men det är inte så ofta jag har något att säga. ;) I mina ögon så tycker jag inte att det räknas som osocial. Du har ju vänner och pratar när du har något att säga.Det kan väl klassas som helt normalt. Har man inget att säga, så är det väl logiskt att man inte säger något heller. :lol: Redigerat 22 November 2010 av Chilla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svampen2 Skrivet 22 November 2010 Rapport Dela Skrivet 22 November 2010 (redigerat) Men du pratar när du vill prata/kommer på nått det är ju så för alla Jag snackar väldigt mycket och med mina kompisar kan jag bara vara helt random alltså, om det är tyst kan jag bara säjja nåt helt ologiskt random sak så alla börjar snacka :P men om jag är trött och inte vill snacka då har jag inte heller nåt att snacka om och då är man tyst. Så om du bara VILL snacka mer så borde det ju gå, jag vet inte hur du och dina vänner är. Om ni bara sitter där och är tysta eller snackar om saker eller bara pratar hystersikt men det spelar ju igentligen ingen roll sålänge alla tycker det är ok =) Om de är med främlingar så behöver du just igentligen inte snacka så mycket kanske bara fråga lite normala saker om den personen och svara på fråger det brukar räcka för att få upp en konversation Jag tycker du ska fortsätta som du gör igentligen, alla är ju olika. Men om du verkligen vill börja prata mer så bara kom på nått random för att lätta upp stämningen Redigerat 22 November 2010 av DAMPAINTEH Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.