Hoppa till innehåll

Är Osocial


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Verkar vara exakt samma sak som att vara väldigt blyg

 

Jo, det är nog rätt så samma. Fast detta verkar vara så att det blir någon spärr eller så.

 

"Selektiv mutism liknar till sitt uttryck en svårare form av social fobi, och innebär att den drabbade misslyckas med att prata i vissa sociala sammanhang (exempelvis i skolan eller på släktträffar), samtidigt som den kan fungera helt normalt i andra (hemma eller med trygga personer)."

 

Kan ju vara det, att du pratar med personer du känner dig trygg med eller så..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men, jag känner mig inte otrygg med någon. Jag pratar med alla som pratar med mig, men jag ser liksom ingen mening med att bara säga något helt random när det blir tyst.

Håll bara tyst då.. :P

Hatar personer som måste prata, fett irriterande när dem inte bara kan hålla käften ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brorsan jag är typ likadan ju! :huh:

Om jag inte har något att säga så är jag tyst, vilket får folk att tro att jag är blyg.

Med skolkamrater pratar jag som fan, men när ett par andra kompisar som jag känner utanför skolan börjar snacka om fotboll, så sitter jag mest och lyssnar, slänger in en liten kommentar eller ett skratt. Jag skulle nog ha pratat mycket mer om jag hade vetat något om fotboll eftersom de flesta killar jag känner snackar om det hela tiden. Jag har inte heller så mycket åsikter och idéer och vet inte så mycket om politik, därför är debatt inte heller min grej.

Om folk frågar varför jag inte pratar så säger jag bara att jag inte har något att säga. Ibland kanske man borde vara tyst och lyssna istället för att bara prata hela tiden, som vissa gör. B)

Redigerat av Chilla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brorsan jag är typ likadan ju! :huh:

Om jag inte har något att säga så är jag tyst, vilket får folk att tro att jag är blyg.

Med skolkamrater pratar jag som fan, men när ett par andra kompisar som jag känner utanför skolan börjar snacka om fotboll, så sitter jag mest och lyssnar, slänger in en liten kommentar eller ett skratt. Jag skulle nog ha pratat mycket mer om jag hade vetat något om fotboll eftersom de flesta killar jag känner snackar om det hela tiden. Jag har inte heller så mycket åsikter och idéer och vet inte så mycket om politik, därför är debatt inte heller min grej.

Om folk frågar varför jag inte pratar så säger jag bara att jag inte har något att säga. Ibland kanske man borde vara tyst och lyssna istället för att bara prata hela tiden, som vissa gör. B)

Precis så där är jag! Brukar också svara typ "jag pratar bara när jag har något att säga". Jag tycker bara att det är jobbigt när det blir tyst, alltså när inte heller någon annan pratar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså me osocial menaru att du typ nt har nåra vänner lr att du bara aldrig pratar med ngn ?

Jag har vänner, och jag pratar när jag har något att säga. Men det är inte så ofta jag har något att säga. ;)

 

I mina ögon så tycker jag inte att det räknas som osocial. Du har ju vänner och pratar när du har något att säga.

Det kan väl klassas som helt normalt. Har man inget att säga, så är det väl logiskt att man inte säger något heller. :lol:

Redigerat av Chilla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men du pratar när du vill prata/kommer på nått det är ju så för alla

 

Jag snackar väldigt mycket och med mina kompisar kan jag bara vara helt random alltså, om det är tyst kan jag bara säjja nåt helt ologiskt random sak så alla börjar snacka :P men om jag är trött och inte vill snacka då har jag inte heller nåt att snacka om och då är man tyst.

 

Så om du bara VILL snacka mer så borde det ju gå, jag vet inte hur du och dina vänner är. Om ni bara sitter där och är tysta eller snackar om saker eller bara pratar hystersikt men det spelar ju igentligen ingen roll sålänge alla tycker det är ok =)

 

Om de är med främlingar så behöver du just igentligen inte snacka så mycket kanske bara fråga lite normala saker om den personen och svara på fråger det brukar räcka för att få upp en konversation

 

 

Jag tycker du ska fortsätta som du gör igentligen, alla är ju olika. Men om du verkligen vill börja prata mer så bara kom på nått random för att lätta upp stämningen

Redigerat av DAMPAINTEH
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...