Hoppa till innehåll

Mikrofon Problem! Klicka På Inlägget För Mera Info!

Rekommendera inlägg

Skrivet

Okej, så jag har haft ett headset i drygt ett halvår. funkat klockrent sedan dag 1. köpte det för en dryg 500 lapp på siba.

så jag startar datorn en kväll och ska spela lite battlefield med clanen. syrran hade kvällen innan lånat micen etc. när vi skulle starta ett mic samtal så märkte jag direkt att de inte hörde var jag sa. de sa: jag hör bara windows ljud (ex. när man trycker bakåt/frammåt etc) ni förstår? testade en polares mic, samma probelm uppstod med denna mic! jag kom fram till att det är någon system inställning jag kommit åt eller liknande. men vilken? har kollat runt som en jävla galning och letat. men utan resultat! nu vore jag SUPER tacksam för den som kan hjälpa mig.

MvH en psykad jävel som behöver hjälp.[wink]

Gäst pong218
Skrivet (redigerat)

Troligtvis fel i programmet du använder för att prata i. Då har det inkommande (mic ljudet) ändrat till windows sounds .. istället för din mic.

Detta bör gå att ändra i programmet .

Redigerat av pong218
Skrivet

Programen jag pratar i är ventrilo, msn, xfire, teamspeak, skype. you name it.

det är inte bara windows ljud som kommer dock, vi säger jag gå till"ljudinspelaren" och har ex spotify på och lyssnar på musik, då spelar jag in, hör ett brusande OCH musiken. allt ljud från datorn kommer när man använder micen, men inte min röst.

@Pong218 hur fixar man det? vart ska det där stå som du sa? vart ska jag klicka in mig?

Skrivet

Programen jag pratar i är ventrilo, msn, xfire, teamspeak, skype. you name it.

det är inte bara windows ljud som kommer dock, vi säger jag gå till"ljudinspelaren" och har ex spotify på och lyssnar på musik, då spelar jag in, hör ett brusande OCH musiken. allt ljud från datorn kommer när man använder micen, men inte min röst.

@Pong218 hur fixar man det? vart ska det där stå som du sa? vart ska jag klicka in mig?

På Skype så klickar du "Ljudinställningar" och ändrar enhet till din mikrofon, borde vara likadant på alla andra program.
Skrivet

redan testat! :( har tryckt på något i ljud inställningarna i kontrollpanelen antar jag

Har du testat alla enheter för "Mikrofon"?

Är ledsen, men har tyvärr ingen ide.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...