Hoppa till innehåll

Disconnectar Utan Anledning

360Xbox

Rekommendera inlägg

Jag har nyss köpt ett Xbox 360 Slim 4GB, och det verkar vara något fel med det.

Det är så att jag disconnectar varje 30 minut utan anledning, jag använder exakt samma internet sladd jag hade till mitt Xbox 360 Fat och då disconnectade jag aldrig.

Det är inte fel med internet, för som sagt använder jag samma sladd som förr och min brorsa delar på samma sladd som mig och han disconnectar aldrig.

Jag har prövat använda vårat trådlösa nätverk men jag kan inte connecta till det.

Jag disconnectar aldrig om jag är i en online match som Mw2 eller Red Dead Redemption, bara om jag spelar Singleplayer. Men det är ändå väldigt jobbigt, jag kan knappt vara i någons Xbox Live Party utan att disconnecta från partyt non-stop.

Nån som har nått tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan vara så att ert modem/router förväntar sig IP'n ifrån ert gamla xbox varje gång ni anslutar till live..

Har ditt router/modem UPnP aktiverad, prova att inaktivera den.

Hur du konfigurerar det är att du slår in din IP i webbläsaren, sen ska du se nånstans att det finns spel och programdelning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan vara så att ert modem/router förväntar sig IP'n ifrån ert gamla xbox varje gång ni anslutar till live..

Har ditt router/modem UPnP aktiverad, prova att inaktivera den.

Hur du konfigurerar det är att du slår in din IP i webbläsaren, sen ska du se nånstans att det finns spel och programdelning.

Förstod inte så mycket av dedär :S

Jag har inte trådlöst när jag connectar till Xbox Live, och finns det inte ett annat sätt att inaktivera UPnP?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ladda ner det här programmet, http://portforward.com/english/routers/por...15/fpadvert.htm

Den ska hjälpa dig att öppna portar för speciella tjänster, enligt hemsidan supportrar programmet Xbox Live, använd testversionen när du installerat.

Kollade lite på google och hittade att en hel del har problem med Xbox 360 och PS3, jag själv har inte routern så lite svårt att gå igenom, men prova programmet jag länka till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...