Hoppa till innehåll

Grafikkort.

Extra

Rekommendera inlägg

Hej nu ska jag köpa ett nytt grafikkort till min HTPC som används till surf och lättare spel.

Info.

Mb: Gigabyte GA-H55N Mini-itx

Prolle: I3a

Nätagg: Vet inte exakt märket med det är på 300w.

Budget: 1,5k möjligt vis mer om det behövs.

Så jag undrar vad det är för grafikkort jag ska ha?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå det gör det, din dator drar runt 170w (om du har 2 stickor ram, en sata disk + lite annat vanligt), troligen mindre så det finns plats för ett inte alltför krävande grafikkort. Måste grafikkortet vara low profile med tanke på att du har Mini ITX?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå det gör det, din dator drar runt 170w (om du har 2 stickor ram, en sata disk + lite annat vanligt), troligen mindre så det finns plats för ett inte alltför krävande grafikkort. Måste grafikkortet vara low profile med tanke på att du har Mini ITX?

Jo det måste vara low profile då jag bara har plats för ett sånt grafikkort i burken.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad för low profile kort de finns därute, men ett GT 430 borde vara något utav de bättre du kan få, priset är under 800 också.

Okej, men kollar man på tex. inet så står det rekomenderad nätdelsstyrka 300w på GT430 kommer det ändå att funka? Redigerat av Extra
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom där siffrorna är överdrivna för att inte folk ska klaga över att det inte funkar, gissar jag. Har ett 400 watt nätagg men kör ett kort rekommenderat för 500 utan några problem alls, nätaggregatet är inte ens stressat.

Så det borde fungera bra... så länge ditt nätaggregat är hyfsat, kan du ta reda på vad det är för märke btw?

Kan också vara värt att kolla ifall det finns bättre low profile kort. :P

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom där siffrorna är överdrivna för att inte folk ska klaga över att det inte funkar, gissar jag. Har ett 400 watt nätagg men kör ett kort rekommenderat för 500 utan några problem alls, nätaggregatet är inte ens stressat.

Så det borde fungera bra... så länge ditt nätaggregat är hyfsat, kan du ta reda på vad det är för märke btw?

Kan också vara värt att kolla ifall det finns bättre low profile kort. :P

Det är ett Spire SFX 300W http://www.spirecoolers.com/main/product_d....asp?ProdID=943 jag har i burken skulle det klara av att ta ett grafikkort med rekomenderat 300w? eller skulle det kanske klara av ett med rek, 400w? :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...