Extra Skrivet 7 November 2010 Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 Hej nu ska jag köpa ett nytt grafikkort till min HTPC som används till surf och lättare spel. Info. Mb: Gigabyte GA-H55N Mini-itx Prolle: I3a Nätagg: Vet inte exakt märket med det är på 300w. Budget: 1,5k möjligt vis mer om det behövs. Så jag undrar vad det är för grafikkort jag ska ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 7 November 2010 Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 Du kan inte lägga till ett grafikkort , moderkortet tar bara ett :P Sedan så är nätagget alldeles för svagt för något sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Extra Skrivet 7 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 Jag vet kör på det intergrerade nu därför tänkte jag lägga till ett. misstänkte att det skulle vara det så det finns inga grafikkort som kan drivas av 300w? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 7 November 2010 Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 Jodå det gör det, din dator drar runt 170w (om du har 2 stickor ram, en sata disk + lite annat vanligt), troligen mindre så det finns plats för ett inte alltför krävande grafikkort. Måste grafikkortet vara low profile med tanke på att du har Mini ITX? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Extra Skrivet 7 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 Jodå det gör det, din dator drar runt 170w (om du har 2 stickor ram, en sata disk + lite annat vanligt), troligen mindre så det finns plats för ett inte alltför krävande grafikkort. Måste grafikkortet vara low profile med tanke på att du har Mini ITX?Jo det måste vara low profile då jag bara har plats för ett sånt grafikkort i burken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 7 November 2010 Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 Vet inte riktigt vad för low profile kort de finns därute, men ett GT 430 borde vara något utav de bättre du kan få, priset är under 800 också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Extra Skrivet 7 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 (redigerat) Vet inte riktigt vad för low profile kort de finns därute, men ett GT 430 borde vara något utav de bättre du kan få, priset är under 800 också.Okej, men kollar man på tex. inet så står det rekomenderad nätdelsstyrka 300w på GT430 kommer det ändå att funka? Redigerat 7 November 2010 av Extra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 7 November 2010 Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 (redigerat) Dom där siffrorna är överdrivna för att inte folk ska klaga över att det inte funkar, gissar jag. Har ett 400 watt nätagg men kör ett kort rekommenderat för 500 utan några problem alls, nätaggregatet är inte ens stressat. Så det borde fungera bra... så länge ditt nätaggregat är hyfsat, kan du ta reda på vad det är för märke btw? Kan också vara värt att kolla ifall det finns bättre low profile kort. :P Redigerat 7 November 2010 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 7 November 2010 Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 då borde det klara det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Extra Skrivet 7 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 Dom där siffrorna är överdrivna för att inte folk ska klaga över att det inte funkar, gissar jag. Har ett 400 watt nätagg men kör ett kort rekommenderat för 500 utan några problem alls, nätaggregatet är inte ens stressat. Så det borde fungera bra... så länge ditt nätaggregat är hyfsat, kan du ta reda på vad det är för märke btw? Kan också vara värt att kolla ifall det finns bättre low profile kort. :P Det är ett Spire SFX 300W http://www.spirecoolers.com/main/product_d....asp?ProdID=943 jag har i burken skulle det klara av att ta ett grafikkort med rekomenderat 300w? eller skulle det kanske klara av ett med rek, 400w? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 7 November 2010 Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 Rekommenderar ATI kort om det gäller att vara energisnål, Nvidia är inte så bra på den delen kan jag säga. Din nätdel klarar ett 5670 tror jag i storlek, inte så stort kort och väldigt energisnålt.. Motsvarar en 3870 som också klarar dagens spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Extra Skrivet 7 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2010 Skulle den klara ett tex. http://www.inet.se/artikel/5408679/gigabyte-radeon-hd56701gb? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.