CeZ Skrivet 8 November 2010 Rapport Skrivet 8 November 2010 Tjo, har ett Cooler Master 430 som jag precis köpte två fläktar till (ingick ingen utsugs-fläkt så hade rätt kassa cpu temps) men nu har jag ingen aning om vad jag ska göra av den andra för bästa temps? :S Bild: http://data.fuskbugg.se/dipdip/cm_elite430_case22.jpg Blå pil: Inkommande kall luft Röd pil: Utblås varm luft Mörkrött kors: Kan inte placera fläkt där, blockerat av CPU kylare. Det är alltså dom med frågetecknet och en ring runt jag vill ha tips om, förslag? :) Citera
Extra Skrivet 8 November 2010 Rapport Skrivet 8 November 2010 Den andra högst upp fläkten borde vara utblås då varm luft stiger. Citera
CeZ Skrivet 8 November 2010 Författare Rapport Skrivet 8 November 2010 Tänkte också så till en början, men sugs inte bara den kalla luften ut då utan att passera CPU-kylaren? Citera
Extra Skrivet 8 November 2010 Rapport Skrivet 8 November 2010 Jo mycke möjligt, har du fläktar på CPU kylaren isf borde dom ta kall luften före den sugs ut där uppe. Citera
CeZ Skrivet 8 November 2010 Författare Rapport Skrivet 8 November 2010 Har en Zalman CNPS 7000 Bild: http://data.fuskbugg.se/dipdip/CNPS7000CCULED.jpg Som sitter ganska exakt under det mörkröda krysset, så jag tror det är det som skulle hända. :P Citera
Ryssfemma Skrivet 8 November 2010 Rapport Skrivet 8 November 2010 På min Antec Three Hundred så har dem monterat chassikylarn så den blåser in bakifrån och blåser ut uppifrån. Vart lite fundersam men gav schyssta resultat ändå med cpun. Tänker installera 2 fläktar som blåser in framifrån då det är ett damfilter och utblås åt sidan. Citera
Vitdom Skrivet 8 November 2010 Rapport Skrivet 8 November 2010 Rekommenderar att du sätter en insugs-fläkt på sidan av chassit. Då kyler den av det mesta i datorn. Insugs-fläkten längst fram kommer inte att kyla av datorn så mycket. Citera
CeZ Skrivet 8 November 2010 Författare Rapport Skrivet 8 November 2010 (redigerat) Vilken menar du med längst fram? Jo har tänkt på de också, men mitt grafikkort går tvärs över övre delen av det fläkthålet, så får nog inget flöde upp till processorn och övre delen av moderkortet. :( Redigerat 8 November 2010 av Collez Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.