kattus Skrivet 9 November 2010 Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 9 November 2010 Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 CPU'n och CUP-kylaren passar. Om fläkten passar beror ju på vad för chassi du har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 9 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 CPU'n och CUP-kylaren passar. Om fläkten passar beror ju på vad för chassi du har.Står i min press :3Det är ett Fractal Design Define R2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 9 November 2010 Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 Det kommer att passa, om du nu inte har använt upp alla fläktplatser. Men det lär du inte ha gjort. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 9 November 2010 Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 Köp en 955 istället, helt klart prisvärdare och det är en barnlek att klocka det till 965's nivå även med stockkylaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 9 November 2010 Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 eller så köper du en x6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 9 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 bild Köp en 955 istället, helt klart prisvärdare och det är en barnlek att klocka det till 965's nivå även med stockkylaren. Inge bra på o överklocka, men får väl ge det ett försök ;)Info om datorn (kopierat från min press): Chassi: Fractal Design Define R2Processor: INGEN Moderkort: ASUS M4A89GTD PRO/USB3 RAM minne: A-Data 2x2GB (4GB) Graffikkort: ATi Radeon HD5770 1GB Ljudkort: Nåt billigt skit jag fick Hårddiskar: 1. 500GB system 2. 500GB Full med anime 3. 1TB Share, mer anime och annat Fläktar: 2x 120mm insug i fronten 1x 140mm utblås i sidan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 9 November 2010 Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 (redigerat) eller så köper du en x6 Då måste han ha ett moderkort som gör att kärnorna prioriteras beroende på vilket spel man kör. T.ex Asus Crosshair IV Formula. Chassi: Fractal Design Define R2 Processor: INGEN Moderkort: ASUS M4A89GTD PRO/USB3 RAM minne: A-Data 2x2GB (4GB) Graffikkort: ATi Radeon HD5770 1GB Ljudkort: Nåt billigt skit jag fick Hårddiskar: 1. 500GB system 2. 500GB Full med anime 3. 1TB Share, mer anime och annat Fläktar: 2x 120mm insug i fronten 1x 140mm utblås i sidan Inge svårt, Black Edition har låst upp multipliern så du slipper reglera FSB och volten hela tiden.Annars ser det bra ut, du kanske vill gå till 955 på riktigt och lägga resterande pengarna på ett 6850, presterar bättre än 57xx och 585x. Redigerat 9 November 2010 av Ryssfemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 9 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 *wall of text* Inge svårt, Black Edition har låst upp multipliern så du slipper reglera FSB och volten hela tiden. Annars ser det bra ut, du kanske vill gå till 955 på riktigt och lägga resterande pengarna på ett 6850, presterar bättre än 57xx och 585x. Blir nog en 955.Blir samma graffikort ett tag till, ska nog köra nvidia sen tror jag. (fast det blir väl om nåt halvår ;D) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.