Hivee Skrivet 11 November 2010 Rapport Dela Skrivet 11 November 2010 Meh, Freebird och andra solot i Comfortably Numb Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 11 November 2010 Rapport Dela Skrivet 11 November 2010 Nationalteatern - Barn Av Vår Tid KSMB - Bara Ett Minne Gary Moore - Wild Frontier Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 11 November 2010 Rapport Dela Skrivet 11 November 2010 Visst, det kanske inte är så märkvärdigt, men man kommer in i en riktigt skön stämning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 November 2010 Rapport Dela Skrivet 11 November 2010 The Beatles - While My Guitar Gently Weeps (håller ni inte med här så skäms jag å era vägnar) I second this emotion. Van Halen, Jag funderade på att skriva Eruption, men det kändes så cliché och självklart så jag gjorde inte det. Men det är ju ett sinnessjukt solo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 12 November 2010 Rapport Dela Skrivet 12 November 2010 känner att jag bör tillägga att jag håller med om många som andra har nämnt, t ex freebird, while my guitar gently weeps, all along the watchtower m.fl. SÅ finns det förstås flera onämnda, jag skrev bara de första jag kom att tänka på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tonfisksallad Skrivet 13 November 2010 Rapport Dela Skrivet 13 November 2010 Black Sabbath - Heaven and Hell Mycket bra gitarrsolo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 10 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2011 Gitarrsolot i November Rain i slutet är asskönt. Sen älskar jag det första gitarrsolot i Master of Puppets. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 10 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2011 Gitarrsolot i November Rain i slutet är asskönt.Sen älskar jag det första gitarrsolot i Master of Puppets.Även fast det ju nu inte råkar finnas mer än ett solo i den låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 11 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2011 Även fast det ju nu inte råkar finnas mer än ett solo i den låten.Jo, det finns väl två??Ett lugnt i början och ett hårt i slutet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 11 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2011 Jo, det finns väl två??Ett lugnt i början och ett hårt i slutet?Om du menar biten efter andra refrängen så skulle jag knappast kalla det för ett solo.Solot är delen som avslutar bryggan, innan sista versen. Lägger till dessa på listan, for great justice:Allman Brothers - Whipping Post (Live At Fillmore East)Allman Brothers - Mountain Jam (Live At Fillmore East) Duane Allman var Gitarr-Jesus. Så enkelt är det, även om han inte direktspelar ensam på dessa två låtar, som följer direkt på varandra (även fast de inte släpptes på samma album) och formar vad som bara kan kallas fören 56 minuter lång orgasm. Perfektion räcker inte till för att beskriva det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MeatLoaf Skrivet 11 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2011 Det första och enda solot i Pretty tied up med GN'R är ganska awesome :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hoonigan Skrivet 11 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2011 (redigerat) Gary Moore - Parisienne Walkways 2:27 ger mig rysningar varje gång Ac/Dc-you shook me all night long Redigerat 11 Januari 2011 av PissWasser Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.