WishCookie Skrivet 9 November 2010 Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 Hej, när jag ska sätta på min datorskärm, håller den på att blinka 24/7. Den stängs av först sen sätter jag på den och efter varje 2-5 sekunder så stängs skärmen av i typ 30 min. Sen funkar den efteråt och sen blinkar den igen när jag varit borta från datorn i typ 10 min. Någon som har en lösning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 9 November 2010 Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 CRT? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 9 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 CRT? Okej jag är inte direkt någon dator expert men vad är CRT? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 9 November 2010 Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 CRT = Katodstrålrör. Gammal bildskärmsteknik. http://www.computermonitors.us/crt-424.jpg Testa ändra din dators uppdateringsfrekvens för bildskärmen. Annars skulle jag tro att det är glapp någonstans eller att något är trasigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 9 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 November 2010 CRT = Katodstrålrör. Gammal bildskärmsteknik. http://www.computermonitors.us/crt-424.jpg Testa ändra din dators uppdateringsfrekvens för bildskärmen. Annars skulle jag tro att det är glapp någonstans eller att något är trasigt. Ok, jag har inte just sådan datorskärm men jag ska försöka med ditt tips. srry dubbel posten. Jo jag har min skärm bara i 60 HZ och jag kan inte ändra den till högre eller lägre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
drill Skrivet 11 November 2010 Rapport Dela Skrivet 11 November 2010 hmm jag kanske kan hjälpa dig hur gammal är skärmen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 11 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 11 November 2010 hmm jag kanske kan hjälpa dig hur gammal är skärmen Ungefär 2 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
drill Skrivet 12 November 2010 Rapport Dela Skrivet 12 November 2010 okej vilken modell och är det en plattskärm, för är det det kan det bli svårt att laga Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 14 November 2010 Rapport Dela Skrivet 14 November 2010 Har ungefär samma problem. När jag startar datorn så håller skärmen på att blinka, och likadant om jag t.ex. spelar ett spel och minimerar de så håller skärmen på att dampblinka. Vad kan det vara? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 14 November 2010 Rapport Dela Skrivet 14 November 2010 Har ungefär samma problem. När jag startar datorn så håller skärmen på att blinka, och likadant om jag t.ex. spelar ett spel och minimerar de så håller skärmen på att dampblinka. Vad kan det vara? :PNär du minimerar ett spel är för att skärmen ändrar upplösning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.