Hoppa till innehåll

Intel Vs Amd?


Unusual
 Dela

Rekommendera inlägg

Chassi:NZXT M59 Steel Mid tower black

Nätagg.:AXP 630W psp

Processor:Intel Core i3 530 2.93GHz 4MB

Minne:4GB DDR3 1333MHz

Hårddisk:500GB S-ATA 7200RPM

Grafikkort:Nvidia GTS250 512MB 2xDVI

DVD:DVD+-RW 24X Dual Layer

 

 

6340kr

 

 

vs.

 

Chassi:NZXT Hades Black Midtower

Nätagg.:AXP 630W psp

Processor:AMD Athlon II X4 640 3.0GHz AM3

Minne:4GB DDR3 1333MHz

Hårddisk:500GB S-ATA 7200RPM

Grafikkort:ATI HD 5750 512MB 2xDVI

DVD:DVD+-RW 24X Dual Layer

 

 

6230kr Vilken Dator är Bästa köpet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna,

Eller så pressar du ner på nättaget för 650w är overkill för 68xx serien, 450-500w räcker. Sen så plockar du in 6870 eller ett AMD X4 955.

 

 

Aa tänkte på det jag med efter jag lagt ihop det och printat men orkade inte dra en ny print och det är ju alltid bra att ha ifall man tänkt uppgradera senare;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej den verkar riktigt prisvärd :) men jag är inte så kunnig så jag kan bygga ihop en själv :S

Har en till fråga bara, Hur bra är ett 285 GTX egentligen ? är det bättre än 460 gtx ? är det bättre än 6850?

 

Du kan lägga till så dem bygger ihop den åt dig för ca 800kr dock får du gå ner i komponenterna lite då för att komma in i budgeten igen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej den verkar riktigt prisvärd :) men jag är inte så kunnig så jag kan bygga ihop en själv :S

Har en till fråga bara, Hur bra är ett 285 GTX egentligen ? är det bättre än 460 gtx ? är det bättre än 6850?

GTX 285 är inte bättre än nått av dom korten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej den verkar riktigt prisvärd :) men jag är inte så kunnig så jag kan bygga ihop en själv :S

Har en till fråga bara, Hur bra är ett 285 GTX egentligen ? är det bättre än 460 gtx ? är det bättre än 6850?

Mellan 6850 och GTX 460 handlar det om vilket spel som körs, om spelet stödjer PhysX som t.ex Mafia 2 presterar GTX 460 bäst. Annars är det oftast 6850.

 

GTX 285 är onödigt att satsa på då det är onödigt strömkrävande och värmeutvecklande, finns bättre kort idag.

Den stödjer inte DX11 heller så helt onödigt att köpa ett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...