Hoppa till innehåll

Datorn Slocknar När Jag Spelar The Sims 3 :(


Doglovers
 Dela

Rekommendera inlägg

När jag är på internet eller facebook så funkar datorn jättebra (ca 1 år gammal acer) men när jag spelar the sims 3 så får den 'strömabrott' och slocknar, den blir typ överhettad - varför? Vi köpte den främst för att jag just ska kunna spela sims och jag har inte laddat ner så mycket alls på den.

Ibland hinner jag inte ens börja göra simmen så jag måste spara hela tiden :/

 

HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag är på internet eller facebook så funkar datorn jättebra (ca 1 år gammal acer) men när jag spelar the sims 3 så får den 'strömabrott' och slocknar, den blir typ överhettad - varför? Vi köpte den främst för att jag just ska kunna spela sims och jag har inte laddat ner så mycket alls på den.

Ibland hinner jag inte ens börja göra simmen så jag måste spara hela tiden :/

 

HJÄLP!

Hej! Du kan lämna in datorn till nån service, till en datorreparatör eller så kan du lämna in den dit där du köpte/fick den. Om du inte vet vart du fick eller köpte den kan du fråga den ansvarige. :huh: :P B) :rolleye :meddum: s:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag är på internet eller facebook så funkar datorn jättebra (ca 1 år gammal acer) men när jag spelar the sims 3 så får den 'strömabrott' och slocknar, den blir typ överhettad - varför? Vi köpte den främst för att jag just ska kunna spela sims och jag har inte laddat ner så mycket alls på den.

Ibland hinner jag inte ens börja göra simmen så jag måste spara hela tiden :/

 

HJÄLP!

Kan du länka specs på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det en stationär dator kan man alltid öppna iallafall en sida och kör med damsugaren där.

(om du är rädd för ström så dra ur strömkabeln)

 

Finns ofta ett par tumskruvar i bak på datorn som lossar en sida av datorn.

Det skadar inte o dammsuga datorn så länge du tar det försiktigt med elektroniken inuti.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har haft samma problem, har 3 familjer skapade men det krashade minst 5 gånger i skapa simmarna läget per familj. -.-

 

Eftersom jag spelar på en laptop så beställde jag en kylmatta till laptopen, det löste en hel del problem, men det är fortfarande något i spelets kod som får datorn att bara slockna. :/

 

Är det en stationär dator kan man alltid öppna iallafall en sida och kör med damsugaren där.

(om du är rädd för ström så dra ur strömkabeln)

 

Finns ofta ett par tumskruvar i bak på datorn som lossar en sida av datorn.

Det skadar inte o dammsuga datorn så länge du tar det försiktigt med elektroniken inuti.

Bäst att ta i ett element innan också för att ladda ur sig och inte skada datorns kretskort med statisk elektricitet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har haft samma problem, har 3 familjer skapade men det krashade minst 5 gånger i skapa simmarna läget per familj. -.-

 

Eftersom jag spelar på en laptop så beställde jag en kylmatta till laptopen, det löste en hel del problem, men det är fortfarande något i spelets kod som får datorn att bara slockna. :/

 

Är det en stationär dator kan man alltid öppna iallafall en sida och kör med damsugaren där.

(om du är rädd för ström så dra ur strömkabeln)

 

Finns ofta ett par tumskruvar i bak på datorn som lossar en sida av datorn.

Det skadar inte o dammsuga datorn så länge du tar det försiktigt med elektroniken inuti.

Bäst att ta i ett element innan också för att ladda ur sig och inte skada datorns kretskort med statisk elektricitet.

 

är ni helt i huvet eller?, om man damsuger med damsugaren i datorn kan det bli kortslutning i moderkortet, det är bättre med trycklft och fläktarna urdragna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja vi är helt i huvudet ;)

Det funkar utmärkt att dammsuga "med damsugaren" <_<. Jag har inga problem, man behöver ju inte trycka på komponenterna med damsugare munstycket, då kanske det kan pajja.

Eller vad ser du för skillnad med tryckluft och damsugare? Dammet yr ju bara omkring med tryckluft, och en damsugare har nog alla hemma.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja vi är helt i huvudet ;)

Det funkar utmärkt att dammsuga "med damsugaren" <_< . Jag har inga problem, man behöver ju inte trycka på komponenterna med damsugare munstycket, då kanske det kan pajja.

Eller vad ser du för skillnad med tryckluft och damsugare? Dammet yr ju bara omkring med tryckluft, och en damsugare har nog alla hemma.

detär det som är finessen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...