dodlaz Skrivet 17 November 2010 Rapport Dela Skrivet 17 November 2010 Jag undrar om det finns ett program som kan uphöja ett ord när man skriver något EX. dm3 och då ska 3an uphöjas och sedan ska man kuna skriva vanligt igen. Vanligaste programet jag skriver i är OneNote. Tacksam för svar. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hpnisse Skrivet 17 November 2010 Rapport Dela Skrivet 17 November 2010 Den funktionen finns i Microsoft Office Word 2007/10 iallafall. Samt OneNote, öppnade det och kollade, hittade direkt, vilken version har du? 2000, 2007, 2010? (jag har 2010) :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dodlaz Skrivet 17 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 17 November 2010 Den funktionen finns i Microsoft Office Word 2007/10 iallafall. Samt OneNote, öppnade det och kollade, hittade direkt, vilken version har du? 2000, 2007, 2010? (jag har 2010) :) jag har 2010 var hitade du den funktionen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hpnisse Skrivet 17 November 2010 Rapport Dela Skrivet 17 November 2010 okej, då när du håller på att skriva, så när du vill höja upp bokstaven/tecknet så trycker du på ett "X" med en upphöjd två brevid sig, om tvåan är nersänkt trycker du på neråtpilen precis brevid. Denna knappen finns i fliken "START" som du väljer högst upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 17 November 2010 Rapport Dela Skrivet 17 November 2010 cm² dm³, Alt + Numpad does it again. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dodlaz Skrivet 18 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 18 November 2010 :_ Ja det där vet jag men jag vill vetta hur man gör så att jag skriver ex. dm3 och då blir 3 uphöjd automatisk utan att jag behöver trycka på en massa knapar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hpnisse Skrivet 18 November 2010 Rapport Dela Skrivet 18 November 2010 (redigerat) Här har du isåfall alt-numpad. ALT+0441 = ¹ (ett) ALT+0434 = ² (två) ALT+0435 = ³ (tre) Annars kan du ju lägga till i Microsoft Office Autokorrigerings alternativ, att varje gång du skriver tex. dm2 så blir det automatiskt dm² osv. Kräver ju lite arbete i början men man behöver ju bara göra det en gång. Komma till meny för Autokorrigering: Öppna Office av nåt slåg, tex: OneNote. Klicka på fliken "GRANSKA" högst upp. "Språk" --> "Språkinställningar" En ruta kommer upp. Till vänster i rutan klicka på "Språkkontroll". Sen på "Alternativ för autokorrigering". Där skriver du in bara in under: "Ersätt" tex: dm2 och under "Med": dm² (du får kopiera klistra in härifrån forumet, för alt+numpad funka inte där tyckte jag) hoppas detta funkar för dig. Edit: Jag kollade nu och det verkar som att det ändrar även i de andra Office programmen som finns på datorn. Redigerat 18 November 2010 av hpnisse Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dodlaz Skrivet 19 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 November 2010 Här har du isåfall alt-numpad. ALT+0441 = ¹ (ett) ALT+0434 = ² (två) ALT+0435 = ³ (tre) Annars kan du ju lägga till i Microsoft Office Autokorrigerings alternativ, att varje gång du skriver tex. dm2 så blir det automatiskt dm² osv. Kräver ju lite arbete i början men man behöver ju bara göra det en gång. Komma till meny för Autokorrigering: Öppna Office av nåt slåg, tex: OneNote. Klicka på fliken "GRANSKA" högst upp. "Språk" --> "Språkinställningar" En ruta kommer upp. Till vänster i rutan klicka på "Språkkontroll". Sen på "Alternativ för autokorrigering". Där skriver du in bara in under: "Ersätt" tex: dm2 och under "Med": dm² (du får kopiera klistra in härifrån forumet, för alt+numpad funka inte där tyckte jag) hoppas detta funkar för dig. Edit: Jag kollade nu och det verkar som att det ändrar även i de andra Office programmen som finns på datorn. Tackar för hjälpen :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.