Hoppa till innehåll

Hur Ska Jag Tolka Detta?


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Jag vet det, men tycker att det låter så jävla religiöst, och jag stör mig på det. Har kommit på flera saker att skriva, men vet inte vad jag ska välja eftersom att det känns som att det kan misstolkas. Tex om jag skriver "Det finns ingen mening med livet, men varje enskild människa kan hitta en mening till att fortsätta leva". Då kan det låta som att jag är helt depp och inte vill leva..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet det, men tycker att det låter så jävla religiöst, och jag stör mig på det. Har kommit på flera saker att skriva, men vet inte vad jag ska välja eftersom att det känns som att det kan misstolkas. Tex om jag skriver "Det finns ingen mening med livet, men varje enskild människa kan hitta en mening till att fortsätta leva". Då kan det låta som att jag är helt depp och inte vill leva..

men läraren kan ju inte säga: "Det här är inte bra, det finns alltid en mening med livet"

Om det nu är en åsikt så kan du ju lika gärna skriva: "Människor ska dö"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet det, men tycker att det låter så jävla religiöst, och jag stör mig på det. Har kommit på flera saker att skriva, men vet inte vad jag ska välja eftersom att det känns som att det kan misstolkas. Tex om jag skriver "Det finns ingen mening med livet, men varje enskild människa kan hitta en mening till att fortsätta leva". Då kan det låta som att jag är helt depp och inte vill leva..

men läraren kan ju inte säga: "Det här är inte bra, det finns alltid en mening med livet"

Om det nu är en åsikt så kan du ju lika gärna skriva: "Människor ska dö"

 

"Mening med livet är att ta livet av alla andra människor".

Skriv så, och ha det så kul på föräldrasamtalet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha. :P Men nu har jag iaf skrivit en del. Det blir nog ganska fult här på fuska eftersom att jag kopierade in allt på word utan att fixa till det. Men iaf:

 

 

Meningen med livet

Jag tror inte att det finns någon speciell mening till att vi lever, men att varje människa däremot kan hitta en mening till att leva.

 

Vad meningen med livet är för mig

För mig är meningen med livet bara ha kul. Annars tror jag inte att det finns någon speciell mening med livet.

 

Varför vi människor lever

Jag tror alltså inte att det finns någon mening till att vi människor lever, jag tror att det bara var slumpen som gjorde att vi bildades och att det inte finns någon mening till att vi finns.

 

Meningen med livet för andra

Jag tror att det finns andra människor, speciellt religiösa personer, som har hittat andra meningar med livet. Som till exempel något om gud. Men jag tror inte på något sådant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha. :P Men nu har jag iaf skrivit en del. Det blir nog ganska fult här på fuska eftersom att jag kopierade in allt på word utan att fixa till det. Men iaf:

 

 

Meningen med livet

Jag tror inte att det finns någon speciell mening till att vi lever, men att varje människa däremot kan hitta en mening till att leva.

 

Vad meningen med livet är för mig

För mig är meningen med livet bara ha kul. Annars tror jag inte att det finns någon speciell mening med livet.

 

Varför vi människor lever

Jag tror alltså inte att det finns någon mening till att vi människor lever, jag tror att det bara var slumpen som gjorde att vi bildades och att det inte finns någon mening till att vi finns.

 

Meningen med livet för andra

Jag tror att det finns andra människor, speciellt religiösa personer, som har hittat andra meningar med livet. Som till exempel något om gud. Men jag tror inte på något sådant.

ett tips: du kan ju förklara varför för att få bättre betyg av läraren :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...