Fjeddo Skrivet 21 November 2010 Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Hejsan! Vi har fått en läxa att skriva en uppsats om meningen med livet. Mitt problem är att jag inte vet hur jag ska tolka frågan, hur tror ni att det är tänkt? Tacksam för snabba svar! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 21 November 2010 Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Det är meningen att du ska tolka frågan, då det är en väldigt individuellt varierande sådan, vad gäller svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Jag vet det, men tycker att det låter så jävla religiöst, och jag stör mig på det. Har kommit på flera saker att skriva, men vet inte vad jag ska välja eftersom att det känns som att det kan misstolkas. Tex om jag skriver "Det finns ingen mening med livet, men varje enskild människa kan hitta en mening till att fortsätta leva". Då kan det låta som att jag är helt depp och inte vill leva.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 21 November 2010 Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Enkelt.. Vad är det som gör att du inte går och begår självmord? Skriv ner, done. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Muggebigge Skrivet 21 November 2010 Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Skriv hur du ser på livet. Vi förstår nog vad du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 21 November 2010 Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Enkel ordbajseri fråga. Skriv vad du tycker, sen kan du kolla med typ religioner vad de tycker är meningen och så kan du skriva vad du tycker om vad de tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 21 November 2010 Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Jag vet det, men tycker att det låter så jävla religiöst, och jag stör mig på det. Har kommit på flera saker att skriva, men vet inte vad jag ska välja eftersom att det känns som att det kan misstolkas. Tex om jag skriver "Det finns ingen mening med livet, men varje enskild människa kan hitta en mening till att fortsätta leva". Då kan det låta som att jag är helt depp och inte vill leva.. men läraren kan ju inte säga: "Det här är inte bra, det finns alltid en mening med livet" Om det nu är en åsikt så kan du ju lika gärna skriva: "Människor ska dö" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 21 November 2010 Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Jag vet det, men tycker att det låter så jävla religiöst, och jag stör mig på det. Har kommit på flera saker att skriva, men vet inte vad jag ska välja eftersom att det känns som att det kan misstolkas. Tex om jag skriver "Det finns ingen mening med livet, men varje enskild människa kan hitta en mening till att fortsätta leva". Då kan det låta som att jag är helt depp och inte vill leva.. men läraren kan ju inte säga: "Det här är inte bra, det finns alltid en mening med livet" Om det nu är en åsikt så kan du ju lika gärna skriva: "Människor ska dö" "Mening med livet är att ta livet av alla andra människor". Skriv så, och ha det så kul på föräldrasamtalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Haha. :P Men nu har jag iaf skrivit en del. Det blir nog ganska fult här på fuska eftersom att jag kopierade in allt på word utan att fixa till det. Men iaf: Meningen med livet Jag tror inte att det finns någon speciell mening till att vi lever, men att varje människa däremot kan hitta en mening till att leva. Vad meningen med livet är för mig För mig är meningen med livet bara ha kul. Annars tror jag inte att det finns någon speciell mening med livet. Varför vi människor lever Jag tror alltså inte att det finns någon mening till att vi människor lever, jag tror att det bara var slumpen som gjorde att vi bildades och att det inte finns någon mening till att vi finns. Meningen med livet för andra Jag tror att det finns andra människor, speciellt religiösa personer, som har hittat andra meningar med livet. Som till exempel något om gud. Men jag tror inte på något sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
williamren Skrivet 21 November 2010 Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Ifall jag skulle haft en sån uppgift så skulle jag ha skrivit 'Föröka sig'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 21 November 2010 Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Haha. :P Men nu har jag iaf skrivit en del. Det blir nog ganska fult här på fuska eftersom att jag kopierade in allt på word utan att fixa till det. Men iaf: Meningen med livet Jag tror inte att det finns någon speciell mening till att vi lever, men att varje människa däremot kan hitta en mening till att leva. Vad meningen med livet är för mig För mig är meningen med livet bara ha kul. Annars tror jag inte att det finns någon speciell mening med livet. Varför vi människor lever Jag tror alltså inte att det finns någon mening till att vi människor lever, jag tror att det bara var slumpen som gjorde att vi bildades och att det inte finns någon mening till att vi finns. Meningen med livet för andra Jag tror att det finns andra människor, speciellt religiösa personer, som har hittat andra meningar med livet. Som till exempel något om gud. Men jag tror inte på något sådant. ett tips: du kan ju förklara varför för att få bättre betyg av läraren :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 November 2010 Vad är det jag ska förklara? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.