irak_king Skrivet 22 November 2010 Rapport Dela Skrivet 22 November 2010 Tjena, det här är noobig fråga Men jag undrar om det går att byta från en AMD Athlon Xp 2600+ till en AMD Athlon 64 X2? Eller behöver ni namnet på Moderkortet? Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 22 November 2010 Rapport Dela Skrivet 22 November 2010 (redigerat) Nej, Athlon XP har socketen AM och Athlon 64 X2 har AM2. Btw, fin stavning. Redigerat 22 November 2010 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
irak_king Skrivet 23 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 23 November 2010 Hur ska jag veta vad mitt moderkort stöder för AM eller va det är, Kan jag byta vilken pentium 4 som helst om jag redan äger en pentium 4 innan, men ska bara byta för ett högre GHz Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 23 November 2010 Rapport Dela Skrivet 23 November 2010 Om det sitter en AMD Athlon Xp i nu så är det såklart AM socket på moderkortet. Tror inte att det är någon skillnad mellan pentium 4 processorerna, men att byta till en annan pentium 4 är relativt värdelöst prestandamässigt. Överklocka annars bara om du ändå vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 24 November 2010 Rapport Dela Skrivet 24 November 2010 Finns Pentium 4 som stödjer Hyper Threading, dem presterar bättre än AMD's gammla XP och 32 bits cpus och går lätt att överklocka. Men det är ingen ide att byta till något sånt.. Finns nog billiga uppgraderingspaket med nytt moderkort, ny processor samt ramminnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
irak_king Skrivet 24 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 November 2010 Men liksom grejen är att jag inte kör så krävande spel, de 'största' eller de mest krävande spelet är Css. Jag kör GTA san andreas o sånt också, enkla spel. men vad menar ni med att de är prestanda dåligt? Tack att ni hjälper! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 24 November 2010 Rapport Dela Skrivet 24 November 2010 I och för sig så duger faktiskt en hyfsad P4 bra till CSS, men du kan ju få mycket bättre ifall du lägger ut en relativt liten slant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
irak_king Skrivet 24 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 November 2010 Okej, jag ska köpa en P4 3.0GHz, Jag har P4 2.01GHz men det är socket 478 på moderkortet och de är det också på den jag ska köpa, Kommer det funka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 24 November 2010 Rapport Dela Skrivet 24 November 2010 Om det är det så ska det funka, vad jag minns så var min Pentium 4 på 3.2Ghz en som satt på socket 775. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 25 November 2010 Rapport Dela Skrivet 25 November 2010 En 3 ghz p4 till socket 478? never heard of it. Jag hade själv haft en 3.0 ghz me hyperthreading fast med socket 775 och den var ändå inte helt jättebra till css direkt, så förvänta dig inte för mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.