Hoppa till innehåll

Grundlagsändringen Ingen Vet Om..


5FJSKFJSKGJES

Rekommendera inlägg

http://tedekeroth.se/2010/08/16/grundlagsa...-hort-talas-om/

(kanske inte bästa källan, men det finns inte så mycket information om detta)

 

Detta är en grundlag som kom på tal antagligen någonstans vid 2008-2010 eller så, och blev godkänd. Jag antar att inte många av er här vet om grundlagsändringen. Men nu ska de rösta om det igen.

 

Det första som sker är att invandrare blir mindre invandrare, och svenskar. Men det värsta är att EU skrivs in i grundlagen, på så sätt kommer det bli svårare att gå ut EU, och antagligen kommer

EU få lättare att ändra reglerna.

(EU får väl göra om allt hur de vill nästan, dock så har väl länder mer makt över sina egna grundlagar?)

Sen så kan man ju diskutera hur dåligt och hemskt detta är, eller om det inte alls är det. Vad tycker du?

Sen så, vad tycker du om att media inte tagit upp detta alls så mycket?

Redigerat av 3FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är den stora förändringen?

 

"10 § Sverige är medlem i Europeiska unionen. Sverige deltar även inom ramen för Förenta nationerna och Europarådet samt i andra sammanhang i internationellt samar- bete."

 

Ja? Och liksom? Alla vet ju om att Sverige är med i EU, enda skillnaden är ju att det nu även skrivs in i grundlagen. I praktiken innebär det väl egentligen bara att det blir svårare att gå ut EU? Det är ju faktiskt ingen jättestor förändring eftersom att det inte finns några planer på att gå ur EU ändå i första taget, så det är ju inte så himla konstigt att media inte tagit upp det mer än de gjort.

 

Det måste ju finnas någon fördel också med att skriva in det i grundlagen, annars skulle man ju inte göra det. Men det verkar ju inte någon av oss ha koll på och inte herr Ekeroth heller för den delen. Så jag skulle gärna få lite mer info innan jag tar någon tydlig ställning.

 

Folk brukar whina om att aftonbladet inte är någon tillförlitlig källa, men Ted Ekeroth är ju flera gånger värre. Han diskuterar inte fördelar och nackdelar med någonting utan vinklar det mesta så mycket som möjligt efter sitt eget synsätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tog upp detta, eftersom det inte finns några vettiga källor alls. Finns antagligen på någon Sverige-sida också, men det är de. Att skriva in nya saker i grundlagarna, skall uppmärksammas. Även fast dem är positiva eller negativa, det är Sveriges grundlagar!. Sen så varför skall det bli svårare att gå ut EU? Om det nu kommer den dag då alla börjar hata EU pga någon anledning, så då kommer det ta något år innan vi är ute i EU, och därför kanske har det sämre ställt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis vi vet inte vad vi vinner på att göra det svårare för oss att gå ut EU. Förmodligen så är det ju någonting...

 

Ted Ekeroth har uppenbarligen bara ryckt någonting ur sammanhanget, för det som står i hans blogg är jätteluddigt.

 

Det finns massor med människor förutom Ekeroth som älskar att uppdaga sådana här "mörkläggningar". Jan Guillou kanske kändast. Tro mig, om det här är något värt att ta upp så skulle det gjorts eller kommer göras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...